ΠΤΥΧΙΑ ΕΝΙΑΙΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ
ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Λίγο μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων η κυβέρνηση αποφασίζει να περάσει μια σειρά απο σχέδια και μέτρα που αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και χτυπάνε τις εργασιακές σχέσεις μαζί με τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, βάση των επιταγών του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε η κυβέρνηση υπόσχεται διορισμούς οι οποίοι θα γίνονται με έναν καινούργιο τρόπο μοριοδότησης το λεγόμενο προσοντολόγιο σπέρνοντας τον ανταγωνισμό και τον κανιβαλισμό στο εσωτερικό των αναπληρωτών. Αυτό θα βασίζεται σε μια σειρά κριτήρια (τα ακαδημαϊκά, την προϋπηρεσία με ταβάνι τα 120 μόρια και στα λεγόμενα κοινωνικά) και πρακτικά σημαίνει άλλο ένα χτύπημα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά. Ο εκάστοτε απόφοιτος-εργαζόμενος καλείται να βάλει το χέρι του βαθιά στην τσέπη για να μπει σε ένα κυνήγι προσόντων, κατάρτισης και επανακατάρτισης, αφού πλέον το πτυχίο δεν θα είναι αρκετό. Στην ίδια λογική με τον ΑΣΕΠ, είναι άλλος ένας τρόπος που το σύστημα επέλεξε να μειώσει τη ροή της στρόφιγγας προς τον διορισμό και να χτυπήσει το πτυχίο ως μοναδική προϋπόθεση για δουλειά. Η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων μέσω του κατακερματισμού τους και της ταυτόχρονης παγίωσης των ατομικών συμβάσεων εργασίας διαμορφώνουν μια κατάσταση αποσυγκρότησης και πολυδιάσπασης των εργαζόμενων άρα και της παγίωσης της επίθεσης συνολικά στα δικαιώματα του(εργασιακά - συνδικαλιστικά κλπ.).
Παράλληλα το νομοσχέδιο αυτό κινείται στην κατεύθυνση του αντιδραστικού ν. Γαβρόγλου για τις σχολές, δηλαδή της συνολικής αναδιάρθρωσης του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συγχωνεύει και διασπά τμήματα δημιουργώντας καινούργια και έχει ειδικές διατάξεις για το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ΕΚΠΑ και Γ.Π.Α οι οποίες θα θεσμοθετηθούν στο ακαδημαϊκό έτος του 2019-20. Υπηρετεί την κατεύθυνση της όξυνσης των ταξικών φραγμών και τη διάλυση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων. Οι διατάξεις αυτές σημαίνουν πέταγμα των πιο φτωχών και λαϊκών φοιτητών έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία διαλύοντας τμήματα και δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου η παιδεία θα είναι «για λίγους και εκλεκτούς» και αποφοιτους πολλων ταχυτήτων. Εισάγεται ακόμα πιο άγρια εντατικοποίηση αφού καλούμαστε να μπούμε από πολύ νωρίς στο κυνήγι των «προσόντων» μέσω σεμιναρίων, μεταπτυχιακών, ατομικών φακέλων αλλά και των υποχρεωτικών διαλέξεων, εργαστηρίων και κάθε είδους πιστοποιητικών. Ακριβώς γιατί αυτό το σύστημα θέλει να να μετακυλήσει την ευθύνη της ανεργίας η της απόλυσης σε εμάς και να εμπεδωθεί στις συνειδήσεις μας πως θα είμαστε διαρκώς «ανεπαρκείς» οπότε και υπεύθυνοι που δεν θα μπορούμε στο μέλλον να εργαστούμε. Και γιατί αυτο το συστημα θέλει να χτυπήσει το ενιαίο πτυχίο και όλα τα δικαιώματα που αυτό μέχρι τώρα συνεπάγεται.
Απέναντι σε αυτή τη κατάσταση οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί μαζί με τους φοιτητές έκαναν ήδη μια πρώτη αισιόδοξη αρχή και βγήκαν στον δρόμο του αγώνα απέναντι στο νέο νομοσχέδιο Γαβρόγλου, παλεύοντας για μόνιμους μαζικούς διορισμούς και μονιμοποίηση των αναπληρωτών. Χαιρετίζουμε τις μαζικές απεργίες και κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών και θεωρούμε πως αυτός ο αγώνας πρέπει να μαζικοποιηθεί και να συνεχίσει ακόμα πιο δυναμικά. Καταγγέλλουμε την κρατική καταστολή της κυβέρνησης η οποία είχε σαν αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό καθηγητών. Για άλλη μια φορά το σύστημα έδειξε μέσω της φασιστικοποιησης της πολιτικής ζωής ποιος είναι ο πραγματικός του εχθρός: ο λαός όταν παλεύει για τα δικαιώματα του. Όπως επίσης και πως η μοναδική απάντηση που έχουμε να δώσουμε στη βάρβαρη αυτή πολιτική είναι οι αγώνες και το κίνημα μας για να δημιουργήσουμε όρους αναμέτρησης με αυτό
Μέσα από τα συλλογικά μας όργανα και τις γενικές μας συνελεύσεις να πάρουμε αποφάσεις για την ανατροπή του ν. Γαβρόγλου και των σχεδίων του. Απέναντι σε ένα σύστημα που θέλει να τσακίσει το μέλλον μας, εμείς να προτάξουμε τον αγώνα από κοινού με τον εργαζόμενο λαό για σπουδές, δουλειά ελευθερίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου