13 Ιουλίου 2019

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΕΓΗ

Στις 8 Ιουνίου έγινε στην Αθήνα το GAY PRIDE. Πολλοί άνθρωποι που έχουν την συγκεκριμένη ερωτική προτίμηση βγήκαν να παρελάσουν, να γιορτάσουν και να βροντοφωνάξουν την ιδιαιτερότητα τους. Βγήκαν για να εκτονώσουν τον συμπιεσμένο τους εαυτό. Ό,τι γίνεται στα φανερά δεν είναι κακό και ταυτόχρονα αφήνει και ένα κοινωνικό αποτύπωμα. Σύμπλεοι και πανευτυχείς πολιτικοί του προοδευτικού χώρου πιστοποίησαν με την παρουσία τους την ανάγκη για αναγνώριση και αποδοχή των συγκεκριμένων ανθρώπων με βάση την ερωτική τους ταυτότητα. Δεν έχουν αντίρρηση να αναγνωρίσουν τον σεξουαλικά καταπιεσμένο. Του προτείνουν άλλωστε την ιδιαιτερότητα σαν αποκούμπι, σαν μαξιλαράκι να ακουμπήσει την κουρασμένη του ψυχή. Τους βολεύει επειδή δείχνει στους βασανισμένους το δρόμο ή της κοινωνικής απομόνωσης ή της κοινωνικής τους μονοδρόμησης. Έχουν αντίρρηση βέβαια να αναγνωρίσουν τον κοινωνικά καταπιεσμένο, τον ταξικά καταπιεσμένο. Φτου πάλι χρησιμοποίησα την απαγορευμένη λέξη. Άκου ταξικά καταπιεσμένος, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Φαντάζομαι ότι αυτοί που συμμετέχουν στο GAY PRIDE δεν έχουν βγάλει το ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ή δεν ξέρω ποιο άλλο ευαγές ίδρυμα κατοχύρωσης κοινωνικής θέσης και LIFESTYLE. Μάλλον φτωχοί μισθοσυντήρητοι είναι οι περισσότεροι. Αλλά δεν φαίνεται να τους νοιάζει.

Και όλα αυτά κάτω από την στέγη. Ποια στέγη; Μα την στέγη του ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΩΝΑΣΣΗ, φυσικά. ONASSIS WITH PRIDE είναι ο τίτλος της σελίδας τους. Το όνομα του ΖΑΚ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΦΙΓΟΥΡΑΡΕΙ ΠΑΝΤΟΥ. «Τα στοιχεία της Αστυνομίας δεν ήταν αρκετά για να φτάσουν στην αλήθεια και η υπόθεση παραμένει ανοιχτή. Λίγες μέρες μετά την δολοφονία του ΖΑΚ, η Στέγη πήρε επίσημα θέση διεκδικώντας δικαιοσύνη, ελευθερία,δημοκρατία»!

Και οι άνθρωποι που πηγαίνουν στο GAY PRIDE τα διαβάζουν όλα αυτά. Ενώ ξέρουν ποιοι σκότωσαν τον ΖΑΚ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟ αδιαφορούν. Aυτοί που τον σκότωσαν, είναι οι ίδιοι που ’βαλαν το χεράκι τους στην δολοφονία του Παύλου Φύσσα, είτε με στολή είτε όχι. Αλλά αυτοί αδιαφορούν ή κάνουν πως δεν βλέπουν την πραγματικότητα. Μάλλον θα φταίνε οι παρωπίδες που φόρεσαν μόνοι τους και το αλώνι που μέσα τους έβαλαν για να σβαρνίζουν και να μπλέκονται ανάμεσα στα άχυρα και το πίτουρο. Οι γιορτές με χορηγίες βρωμάνε κομφορμισμό και νομιμοποίηση του διοργανωτή. Η χορηγία οδηγεί στην ιδιοποίηση και στη χειραγώγηση και έχει μακροπρόθεσμες βλέψεις. Οι συμμετέχοντες βλέπουν μέσα από το καλειδοσκόπιο της γιορτής και της απελευθέρωσης για μια μέρα. Δεν βλέπουν ότι το περιστασιακό όνειρο τονίζει τον μόνιμο εφιάλτη. Πηγαίνουν στο GAY PRIDE για να γιορτάσουν δεν πηγαίνουν για να διαδηλώσουν, να δείξουν την περιφρόνησή τους σ’ αυτό το σύστημα που τους κρατάει κλεισμένους στην ιδιαιτερότητά τους, να δουν τον εαυτό τους. Δεν βλέπουν ότι οι δήθεν απελευθερωμένες προκλητικές συμπεριφορές τους χρησιμοποιούνται από τους ίδιους που τους παρακινούν εναντίον τους. Αυτοί που τους παρακινούν και τους ‘στεγάζουν’ είναι οι ίδιοι που παρακινούν και τους απέναντι, τους άλλους, τους σοβαρούς, τους ευπρεπείς, τους καθωσπρέπει που μέσα τους βράζουν, την σιωπηλή πλειοψηφία. Σαν αυτούς που επιτέθηκαν στον Κωστόπουλο με τα γνωστά αποτελέσματα. Να δούμε τι θα περιμένουμε για μετά. Ας ρίξουμε μερικές ιδέες:

ΗΜΕΡΑ:
  • του αριστερόχειρα
  • του αμφιδέξιου
  • του αλλήθωρου
  • του καραφλού
  • του μονάρχιδου
  • του αυτόχειρα (εκεί μπορούμε να παρελάσουμε όλοι μας δικαιωματικά)
Και πάει λέγοντας. Έτσι για να βρίσκουμε την προσωπική μας ιδιαιτερότητα και να ξεχνάμε την άλλη την κοινωνική, αυτή του ταξικά καταπιεσμένου. Αυτήν την ιδιαιτερότητα που όλοι προσπαθούν να μας κάνουν να ξεχάσουμε. Βλέπεις ειδήσεις στην TV σε οποιοδήποτε κανάλι και υπάρχουν μόνο η μεσαία τάξη και οι πατριώτες. Βλέπεις αυτή η μεσαία τάξη είναι οι πατριώτες. Οι περιφρονημένοι δεν είναι πατριώτες. Οι εργάτες δεν είναι πατριώτες, οι άνεργοι δεν είναι πατριώτες, οι άστεγοι δεν είναι πατριώτες, οι ανάπηροι με την σύνταξη των 380 ευρώ δεν είναι πατριώτες. Όλοι αυτοί δεν είναι πατριώτες και κυρίως δεν είναι μεσαία τάξη. Δεν είναι στη μεσαία τάξη. Δεν ανήκουν σ’ αυτούς που τους λένε ότι έχουν να κερδίσουν εάν τους ψηφίσουν. Αυτοί λοιπόν δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Ας το σκεφτούν.

T.T. 

https://dromoiantistasis-ak.blogspot.com/

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχως το κειμενο ειναι απαραδεκτο.

Οχι βεβαιως στο συνολο αλλα ο γραφων φαινιται να εχει χασει τη μπαλα.

Καταρχας, ο γραφων ειναι φανερο οτι δεν εχει καμια σχεση με τον χωρο και το pride.
Δεν υπαρχει "Gay Pride", δεν αποτελει μια ημερα που αναφερεται στους Gay και μονο. Κανεις απο τις Λοατκι κοινοτητες δεν το αναφερει ετσι, θα επρεπε να το γνωριζει αυτο.

Θα επερεπε επισης να γνωριζει οτι υπαρχουν πολλα ατομα που ειναι εναντιοι στο θεσμικο pride και τους χορηγους.
Αυτη η ημερα θελουμε δε θελουμε ειναι πλεον καθιερωμενη. Εχουν γινει προσπαθειες στο παρελθον για ενα διαφορετικο "pride" ασχετως αν καρποφορησαν η οχι.

Οι ατυχεις παραλληλησμοι με αμερικανικα κολλεγια και μεσαια ταξη που προσπαθει να το σωσει με το "μαλλον" φτωχοι και μισθοσυντηρητοι ειναι τουλαχιστον αστειοι. Τα λοατκι ατομα βρισκονται σε ολο το φασμα της κοινωνικης ζωης, απο ανεργους, φτωχους, υπαλληλους, μεταναστες, προσφυγες και φυσικα φτανουν μεχρι την αστικη ταξη. Δεν αποτελει ομως πολιτικη αποψη και lifestyle.

Στο συνολο του το πολιτικο συστημα (εκτος προφανως απο τους φασιστες) εχει παρει και τη θεση "υπερασπισης" των ατομων χρωματος, των μεταναστων των προσφυγων και των γυναικων. Επειδη δηλαδη υπαρχουν οι διαφορες "ανθρωπιστικες" οργανωσεις και μκο θα βρεθουμε ενεντιων των ατομων αυτων καθως ξερουν τι ρολο βαρανε ολοι αυτοι "αλλα δεν τους νοιαζει"?

Το θεσμικο pride ειναι προβληματικο απο πολλες πλευρες, ο πολιτικος χωρος που κατα βαση αποτελει τους Δρομους Αντιστασης εχει καταθεσει την αποψη του για τα λοατκι ατομα? Τη μοιρασε στο pride? Καλεσε ποτε συναντηση με αλλες οργανωσεις της αριστερας για ενα πολιτικο "pride" που να βαζει τα ζητηματα με τη σωστη λογικη? Απο οσο ξερω ΟΧΙ

Τα περι "αστειων" για μοναρχιδια κι αλλες τετοιες "παπαριες", θα επρεπε να κανει τον γραφοντα να ντρεπεπαι.

Τωρα τι σχεση εχουν οι πατριωτες σε αυτο το αρθρο........

Αντίσταση στις γειτονιές! είπε...

Θα σου έλεγα ότι πριν ακόμη πεις την άποψή σου για ένα κείμενο και τον αρθρογράφο του να το διαβάσεις προσεκτικά και όχι με προκατάληψη, που είναι ολοφάνερη. Και κυρίως να το καταλάβεις!

Το ότι στην Αθήνα το Gay Pride έχει μετατραπεί σε Athens δεν αλλάζει την ουσία. Τι λοιπόν δεν υπάρχει;

Τους παραλληλισμούς που τους είδες; Την κοινωνική ταξική θέση της πλειοψηφίας των ανθρώπων που συμμετέχουν σε αυτές τις εκδηλώσεις προσπαθεί να ανιχνεύσει. Πόση ίδια σχέση, ακόμη και με την καταπίεση, μπορούν να έχουν οι φτωχοί και άνεργοι με τους αστούς και έχοντες υψηλές θέσεις ευθύνης ομοφυλόφιλους; Που το είδες ότι ο αρθρογράφος θεωρεί ότι ο σεξουαλικός προσανατολισμός είναι πολιτική άποψη και lifestyle; Το τι επιδιώκει το σύστημα περιγράφει. Αμφιβάλεις ότι έχει τέτοιες επιδιώξεις;

Το συμπέρασμα, αν κατάλαβα καλά τι γράφεις, ότι στρέφεται ενάντια σε ανθρώπους γιατί στρέφεται ενάντια στους διάφορους χορηγούς είναι τρομερό! Ή μήπως θα έπρεπε να κάνουμε το κορόιδο απέναντι σε αυτούς που εκπροσωπούν το σύστημα που είναι υπεύθυνο για κάθε είδους διάκριση και καταπίεση; Όπως για παράδειγμα παλαιότερα στο δήμο της Αθήνας ή και την αμερικάνικη πρεσβεία που φιγουράριζαν ως χορηγοί και συνδιοργανωτές;

Λες ότι πολλά άτομα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας είναι ενάντια σε αυτές τις θεσμικές εκδηλώσεις, τις θεωρούν προβληματικές. Το ίδιο και αρθρογράφος! Κατά τα άλλα είναι απαράδεκτος γιατί δεν είναι "δικός μας" (γιατί αυτό λες ουσιαστικά)! Διαχωρισμός από την ανάποδη λέγεται αυτός.

Αρνείσαι ότι το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων για να παραστήσει το ανεχτικό και δημοκρατικό στην προσπάθειά του να αποπροσανατολίσει από το πραγματικό πρόβλημα; Ότι συνολικά τις χρησιμοποιεί πότε με θετικό τρόπο χαϊδεύοντάς τες και πότε με αρνητικό τρόπο χτυπώντας τες,ανάλογα με την συγκυρία και το που απευθύνεται, για να κρατά τελικά τον απλό κόσμο διαιρεμένο;

Ο πολιτικός χώρος που κατά βάση στηρίζει τους Δρόμους Αντίστασης, δηλαδή το ΚΚΕ(μ-λ), έχει πολύ συγκεκριμένη θέση για κάθε δικαίωμα. Ότι δεν μπορεί να ιδωθεί κανένα έξω από το κοινωνικό, πολιτικό και ταξικό πλαίσιο που ζούμε. Ότι ο άνεργος, ο εργάτης, ο φτωχός νεολαίος δεν μπορεί να έχουν κοινή θέση με τον αστό. Οι πρώτοι είναι εξουσιαζόμενοι και εκμεταλλευόμενοι ο τελευταίος είναι εξουσία και εκμεταλλευτής. Αυτές οι ιδιότητες καθορίζουν πολλά, ακόμη και στο ζήτημα της καταπίεσης του σεξουαλικού προσανατολισμού. Οι πρώτοι έχουν κάθε συμφέρον να στραφούν κατά του συστήματος, ο τελευταίος όχι.

Μπορεί στο ζήτημα των ΛΟΑΤΚΙ θεωρητικά να είμαστε "πίσω" σε σχέση με άλλους αλλά είμαστε και ο μόνος πολιτικός χώρος της Αριστεράς που χωρίς δισταγμό καταδίκασε την δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου, από την πρώτη στιγμή και πριν καν βγουν οι ανατριχιαστικές λεπτομέρειές της, επέμενε επί σχεδόν μια βδομάδα να πείσει άλλους πολιτικούς χώρους, ακόμη και αυτούς που υποτίθεται ότι είναι πρωτοπορία σε αυτά τα ζητήματα και οι οποίοι σύρθηκαν τελικά με το ζόρι, να κάνουμε μια διαδήλωση στο κέντρο της Αθήνας.

Το άρθρο θέτει το ζήτημα που αφορά κάθε λαϊκή κινηματική έκφραση. Αυτό του ταξικού και πολιτικού προσανατολισμού. Μπορεί σε ορισμένα σημεία, ως προς τη διατύπωση, να τοποθετιόμουν αλλιώς αλλά ως προς την ουσία του με βρίσκει σύμφωνο.

Εσύ απλά βγάλε από πάνω σου την προκατάληψη!



Ανώνυμος είπε...

Ειναι τουλαχιστον ειρωνικο το να μιλας σε εμενα για προκαταληψεις!

Το οτι δεν ειναι Gay Pride το αναφερω ως ενδεικτικο οτι ο αρθρογραφος ουτε εχει μιλησει με λοατκι ατομα ουτε εχει καν πατησει το ποδι του στο pride. Και απο το "Τι λοιπόν δεν υπάρχει;" γινεται φανερο πως ουτε και εσυ εχεις πατησει το ποδι σου εκει.

Ας αφησετε τα μισολογα και τα 1/4λογα και να μιλησετε καθαρα. Οσαν αλλοι κκεδες τα χωνετε στον κοσμο που "αδιαφορούν ή κάνουν πως δεν βλέπουν την πραγματικότητα" και οτι "φταίνε οι παρωπίδες που φόρεσαν μόνοι τους". Μπλεκετε και κανετε σουπα κοσμο που συμμετεχει και ιδρυματα/εταιριες/χορηγους. Ποια ειναι τελικα ομως η θεση σας και ποια η ευθυνη σας για τη μη υπαρξη μιας διαφορετικης ταξικης αποψης για τα λοατκι ατομα? Φταινε μαλλον εκεινοι που φορεσαν μονοι τους παρωπιδες!

Το θεμα ειναι ταξικο και πρεπει να ειδωθει ταξικα. Πρεπει ολοι μας να δεχομαστε τα λοατκι ατομα ως σεξουαλικη οντοτητα αλλα να παρεμβαινουμε στα πιο κοντινα στην εργατικη ταξη στρωματα που παραμενουν καταπιεσμενα αλλα και ειναι ευαλωτα στις πιεσεις της αστικης ταξης και των μεσοστρωματων και οχι να τους κατατασσουμε στην αλλη πλευρα χαριζοντας τους σε μια πολιτικη αποψη.

Το αρθρο στην πραγματικοτητα δεν απανταει στο προβλημα της διοργανωσης, γιατι εκει ειναι το προβλημα.
Οι πολιτικες αντιληψεις των διοργανωτων εχουν φερει τους "θεσμους", την αμερικανικη πρεσβεια και αλλα πολιτικα τομαρια να παιζουν μπαλα σε αυτο τον χωρο. Ο κοσμος τι αλλη επιλογη εχει και δεν το ξερουμε? Μηπως πιστευετε πως θα του ερθει καμια θεια επιφωτιση, η οτι θα αυτομορφωθει και ξαφνικα θα συνειδητοποιησει τον ρολο του και τις επιλογες των διοργανωτων?
Αν ηταν ετσι τοτε δεν εχετε λογο να παρεμβαινετε και στο κινημα, καποια στιγμη θα "ξυπνησουν" ολοι και το λυσαμε το προβλημα.

"Και οι άνθρωποι που πηγαίνουν στο GAY PRIDE τα διαβάζουν όλα αυτά.....Αλλά αυτοί αδιαφορούν ή κάνουν πως δεν βλέπουν την πραγματικότητα. Μάλλον θα φταίνε οι παρωπίδες που φόρεσαν μόνοι τους....."
Αληθεια ε? Τα ιδια λεμε με τον αρθρογραφο?

"Το συμπέρασμα, αν κατάλαβα καλά τι γράφεις..." προφανως και δεν καταλαβες η κανεις πως δεν καταλαβες και θελεις να μου κολλησεις την αντιθετη αποψη. Δεν ειμαι εγω ομως που τα χωνω στον κοσμο.

"Ότι ο άνεργος, ο εργάτης, ο φτωχός νεολαίος δεν μπορεί να έχουν κοινή θέση με τον αστό."
Σωστα, πρεπει ομως επιτελους να καταλαβετε πως υπαρχουν και λοατκι που ειναι εργατες, φτωχοι, ανεργοι.
Η αστικη ταξη κανει τη δουλεια της, εμεις τι θα κανουμε? Θα τα χωνουμε στον κοσμο?

"Ότι συνολικά τις χρησιμοποιεί πότε με θετικό τρόπο χαϊδεύοντάς τες και πότε με αρνητικό τρόπο χτυπώντας τες,ανάλογα με την συγκυρία και το που απευθύνεται, για να κρατά τελικά τον απλό κόσμο διαιρεμένο; "
Συμφωνω. Γιατι λοιπον ακομα δεν υπαρχει κατατεθιμενη αποψη του ΚΚΕ(μ-λ) για τα ατομα αυτα?

Ανώνυμος είπε...

Οι ανδρες που ειναι περηφανοι για τον ανδρισμο τους, οι γυναικες που ειναι περηφανες για τη θυληκοτητα τους, οι ομοφυλοφιλοι που ειναι περηφανοι για την ομοφυλοφυλια τους, μου ειναι ολοι το ιδιο αντιπαθητικοι.
Αισθανομαι την ιδια συγκινηση διαβαζοντας τα ερωτικα ποιηματα του καβαφη και δεν βλεπω καμμια διαφορα απο ετεροφυλικα ερωτικα ποιηματα και τραγουδια.
Γιατι θαπρεπε ναμαστε ολοι περηφανοι για τις ιδιαιτεροτητες μας;
Μηπως για να ξεχναμε οτι βραζομε ολοι στο ιδιο καζανι;

Γιατι να κανει παρεμβαση το κκε (μ— λ) στα πραιντ και οχι στα καλλιστεια;

Αντίσταση στις γειτονιές! είπε...

Γιατί είναι ειρωνικό να προσάπτει κανείς προκαταλήψεις ειδικά σε σένα; Έχεις το προνόμιο της κριτικής;

Το που έχει πατήσει το πόδι του ο αρθρογράφος δεν το ξέρω, όμως ξέρω και το που το έχω πατήσει εγώ και τι κόσμο γνωρίζω. Και δεν είναι λίγοι οι ομοφυλόφιλοι που αρνούνται να συμμετάσχουν στα pride γιατί δεν θεωρούν ότι πρέπει να έχουν κάποια ξεχωριστή περηφάνια και γιατί θεωρούν ότι τα pride μόνο ζημιά κάνουν.

Εσύ έχεις δουλέψει σε εργοστάσιο στην παραγωγή; Αν όχι, δεν μπορείς να μιλάς για τους εργάτες και την εργατική τάξη. Γενικότερα, αν δεν είμαστε απ' όλα, δεν έχουμε πάει παντού και δεν έχουμε βιώσει άμεσα ένα πρόλβημα τότε δεν δικαιούμαστε να μιλάμε πέρα από αυτά που ζούμε προσωπικά. Να ζούμε στον κόσμο μας δηλαδή! Αυτή είναι η λογική σου και μετά μιλάω εγώ "ως άλλος κκες"!

Από εκεί και πέρα, στα σοβαρά τώρα. Έγραψα και στο πιο πάνω σχόλιό μου ότι ως προς τη διατύπωση ορισμένα πράγματα θα τα έλεγα αλλιώς. Λέω και κάτι άλλο όμως ότι θεωρώ ότι το άρθρο βάζει κάποια ζητήματα υπαρκτά. Αυτά που αποφεύγεις να σχολιάσεις στο όνομα του τρόπου γραφής του Τ.Τ..

Βάζει το ζήτημα των επιδιώξεων των διοργανωτών, του αστικού πολιτικού συστήματος, των χορηγών που δεν είναι άλλοι από αυτούς που αποτελούν το σύστημα και το στηρίζουν, βάζει το ζήτημα της κατεύθυνσης ενός κινήματος υπεράσπισης ενός δικαιώματος. Αυτά μέτρησαν για μένα περισσότερο. Πως να το κάνουμε εδώ επιδιώκουμε να δημοσιεύουμε και άρθρα ανθρώπων που δεν έχουν και ακριβώς την ίδια άποψη και το ίδιο στυλ με μας. Μας ενδιαφέρει η ουσία όμως!

Παρεμβαίνουμε στην εργατική τάξη και τα φτωχομεσαία στρώματα χωρίς να μας ενδιαφέρουν οι σεξουαλικοί προσανατολισμοί, αντιτασσόμαστε σε οποιαδήποτε ρατσιστική συμπεριφορά απ' όπου κι αν προέρχεται, όποιον κι αν αφορά.

Έχω την άποψη πως βάζει το ζήτημα της διοργάνωσης και θέτει το ζήτημα στον κόσμο που συμμετέχει εκεί. Δεν έχει άλλη επιλογή λες; Γιατί; Και με βάση ποια λογική επιλέγει κανείς να πάει σε εκδηλώσεις που μόνο το Ισραήλ λείπει από τους διοργανωτές και τους χορηγούς; Επειδή δεν υπάρχει κάτι καλύτερο; Και τι έκαναν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, οι κοινότητες και οι συλλογικότητες των ΛΟΑΤΚΙ, που βλέπουν ποια είναι η κατάσταση για να δώσουν μια άλλη επιλογή στον κόσμο; Την κατήγγειλαν λες, προσπάθησαν να κάνουν κάτι άλλο που όμως δεν βγήκε, οπότε κατέληξαν στο δεν βαριέσαι πάλι καλά που υπάρχει και αυτό! Και γιατί δεν συνεχίζουν τις προσπάθειές τους απευθυνόμενοι κι αλλού πέρα από τον δικό τους κλειστό κύκλο; Το δοκίμασαν; Υποτάχθηκαν στην δυσμενή πραγματικότητα στηρίζοντας μια εκδήλωση που ξεπλένει το σύστημα και το μόνο που προσφέρει είναι μια ετήσια εκτόνωση και με πολύ αμφίβολης αποτελεσματικότητας αποτελέσματα ως προς το σπάσιμο προκαταλήψεων;

Πράγματι δεν κατάλαβα καλά τι γράφεις. Δεν μου το διευκρίνισες όμως ούτε και τώρα.

Το "επιτέλους" το αντιπαρέρχομαι! Δεν είσαι ο μόνος που καταλαβαίνει σε αυτόν τον τόπο!

Αντίσταση στις γειτονιές! είπε...

Το ΚΚΕ(μ-λ) πράγματι δεν έχει καταθέσει ολοκληρωμένη άποψη για αυτό το ζήτημα. Όπως και για πολλά άλλα. Δεν είναι κάτι κρυφό, το έχει επισημάνει και το ίδιο δημόσια. Έχει να κάνει με τις δυνατότητές του, με το μέγεθός του και την εμβέλειά του, αν θες και με τις προτεραιότητές του ως τώρα. Έχει υπάρξει αρθρογραφία, και στην Προλεταριακή Σημαία που ανάμεσα στ' άλλα στέκεται αυτοκριτικά σε αυτό. Έχει υπάρξει και αρθρογραφία μελών του εδώ που όταν όμως ένας από αυτούς παραδέχτηκε την έως τώρα προκατάληψή του δέχτηκε επίθεση! Μπορείς να τα βρεις εδώ πατώντας πάνω στο θέμα ΛΟΑΤΚΙ.

Έχει όμως μια άποψη, το ΚΚΕ(μ-λ) η οποία το οδηγεί με μεγάλη άνεση να υπερασπιστεί κάθε άτομο που δέχεται ρατσιστική επίθεση. Γι' αυτό και όπως προανέφερα δεν χρειάστηκε να έχει δεύτερες σκέψεις, σε αντίθεση με τους εργολάβους του αντιρατσισμού που τους πήρε σχεδόν μια βδομάδα να καταλήξουν ότι πρέπει διαδηλώσουν για την δολοφονία του Ζακ κι ας έχουν και ξεχωριστά τμήματα LGBTQ στα πλαίσιά τους.

Δεν κάνει όμως και κάτι άλλο. Δεν κάνει σκόντο στην άποψή του ότι όλα αυτά τα ζητήματα έχουν ως κύριο πρόβλημα την ταξική κοινωνία, ότι δεν υπάρχει διαταξική λύση, ότι κίνημα υπό την αιγίδα του κεφαλαίου, των ιμπεριαλιστών και των πολιτικών τους εκπροσώπων και όχι κόντρα σε αυτούς δεν γίνεται. Δεν θα αντικαταστήσει την ανάγκη συγκρότησης επαναστατικού εργατικού κινήματος με εναλλακτικά κοινωνικά κινήματα που αναγορεύουν τις όποιες ιδιαιτερότητες και τις ομαδοποιήσεις τους σε επαναστατικό υποκείμενο. Ακόμη και αν αποφάσιζε να παρέμβει στα pride θα το έκανε με διάθεση μεγάλης κόντρας καλώντας τον κόσμο να γυρίσει την πλάτη και να καταγγείλει τους διοργανωτές τους, να πάρει την υπόθεση της υπεράσπισης των δικαιωμάτων του στα χέρια του. Τότε θα βλέπαμε πόση υποστήριξη θα είχε από πολλούς που παριστάνουν τους ευαίσθητους και τους υπερασπιστές της άλλης άποψης. Αλλά το πότε και το αν επέτρεψέ μας να το αποφασίσουμε εμείς!

Ανώνυμος είπε...

Χμμμμ... Ενδιαφέρων διάλογος θα έλεγα. Ο φίλος που σχολιάζει ενάντια στο κείμενο της ανάρτησης νομίζω ότι εχει μια ιδιαίτερη ευαισθησία στο ζήτημα. Θα προσπαθήσω και εγω να συμβάλλω όπως μπορώ στο διάλογο αυτό.

Θεωρώ ότι η προσπάθεια που γίνεται από τη μεριά του συστήματος τα τελευταία χρόνια να ενσωματώσει ομάδες ανθρώπων κ τμήματα του λαού με ζητήματα όπως το γυναικείο, ο σεξουαλικός προσανατολισμός, η φιλοζωϊα είναι αδιαμφισβήτητος. Το σύστημα προσπαθεί να στηρίξει τέτοιες προσπάθειες, όπως τα pride 1)στα πλαίσια του αστικού εκσυνχρονισμού του 2)στην λογική της διάσπασης και απομόνωσης αυτών των δικαιωμάτων από την ταξική σκοπιά. Το επιχείρημα, "έχει πάει ποτέ σε μία συνέλευση ΛΟΑΤΚΙ? " το οποίο μου το έχουν τρίψει στα μούτρα, μαζί με το "δε ξερεις τι τραβάει ένας ομοφυλόφιλος γιαυτό μη μιλάς καλύτερα" ειναι τουλάχιστον μικρονοϊκο και παράλογο. Ένας ευαίσθητος άνθρωπος με αξίες και ιδανικά όπως είναι και αυτά του κομμουνισμού, που είναι και τα υψηλότερα που έχει παράξει η ανθρωπότητα ώς τώρα, πρέπει να έχει το δικαίωμα να τοποθετείται υπερ αυτών των καταπιεσμένων τμημάτων του πληθυσμού άσχετα με το αν ο ίδιος έχει οντως συμμετάσχει σε κάτι δικό τους.

Αλλιώς μιλάμε για έναν διαχωρισμό ο οποίος διαμορφώνεται στους κόλπους του λαού. Το ζήτημα της διεκδίκησης δικαιωμάτων ΔΕΝ ειναι γκρούπ θέραπυ (και ας με συγχωρήσει ο φίλος αν του φανεί ακραίο) χωρίς να υποτιμάω το περιεχόμενο αυτών των συνελεύσεων, οι οποίες κατά βάση βάζουν το ζήτημα των συναισθημάτων πάνω από το πολιτικό. Κυριαρχεί μία αφελής πολιτική στάση και άποψη στους κόλπους αυτούς, η οποία πάει χέρι χέρι με έναν αντικομμουνισμό (ο οποίος κάποιες φορές πατάει πάνω στη λάθος στάση του ΚΚΕ πχ και δικαιολογημένα). Κυριαρχεί κατά βάση δύο απόψεις στον χώρο αυτόν.
1)κοσμοπολιτισμός : δεν βλέπουμε το ζήτημα ταξικά, όλοι είμαστε πολίτες του κόσμου, άσχετα με το σε ποιά τάξη ανήκουμε, άρα πχ, ο έλτον τζόν είναι το ίδιο με έναν εργάτη ομόφυλου σεξουαλικού προσανατολισμού και τοποθετούμε σαν κυρίαρχο ζήτημα την ανάδειξη αυτών των δικαιωμάτων ως ΚΥΡΙΑΡΧΑ και ως τις ΒΑΣΙΚΕΣ μας διεκδικήσεις. Γιαυτό και συμμαχούμε με δυνάμεις του συστήματος για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Αυτή η λογική είναι πέρα για πέρα τοξική και διαβρωτική για το κίνημα, είναι μία λογική που ξεκινάει από την αστική ιδεολογία και δεν μπορεί ποτέ να ξεφύγει από αυτήν και να την αποτινάξει.

ΟΝ

Ανώνυμος είπε...

2)μηδενισμός. Η δεύτερη κυρίαρχη άποψη στον χώρο της ΛΟΑΤΚΙ, έχει να κάνει με μία στρεβλή αντιπαράθεση στους κόλπους του λαού, μία ελιτίστικη αντίληψη η οποία στρέφει τα καταπιεσμένα τμήματα αυτά του λαού ενάντια σε πιο συντηρητικά κομμάτια του λαού. Κυριαρχεί η αντίθεση ΛΟΑΤΚΙ εναντίον όλων των μη ΛΟΑΤΚΙ, το mansplaining η πατριαρχία γίνεται κομβικό ζήτημα αντιπαράθεσης. Εδω οι γυναίκες πρέπει να είναι ενάντια στους άντρες οι οποίοι δεν καταλαβαίνουν (άσχετα με το ταξικό ζήτημα πάλι κλπ), μπορεί κάποιος πχ να υπερασπιστεί το ίδιο την κριστίν λαγκάρντ και μία γυναίκα εργαζόμενη με το βασικό στοιχείο ότι είναι και οι δύο γυναίκες. Η μηδενιστική τάση εμφορείται από ψευτο-αναρχικές διαπιστώσεις και ιδεολογήματα τα οποία ουδεμία σχέση πραγματικά έχουν με τις αφετηρίες του αναρχικού κινήματος και εντάσσονται στα νέα γεννήματα σχετικά της αυτονομίας και του μηδενισμού, τα οποία είναι η μικροαστική παραδοχή της κυριαρχίας του καπιταλισμού. Είναι η εκτόνωση ανθρώπων στη βάση της στείρας οργής ο οποία δεν θα στραφεί ποτέ ενάντια στο παντοδύναμο σύστημα, γιατί εκεί δε μπορεί να γίνει τίποτα στη βάση της απογοήτευσης και της ανάλυσης που γίνεται από αυτά τα κομμάτια, αλλά θα στραφεί ενάντια στους πιο συντηρητικούς μικροαστούς. Δηλαδή μικροαστικές αντιλήψεις ενάντια σε άλλες...μικροαστικές αντιλήψεις. Αυτή η δεύτερη αντίληψη όχι μόνο συσκοτίζει την αιτία που πηγάζει η καταπίεση, το ταξικό ζήτημα, η εκμεταλλευτική κ καταπιεστική φύση του καπιταλισμού και η διάχυση αυτών των αντιλήψεων σε όλες της σφαίρες της κοινωνικής ζωής, αλλά δημιουργεί αυταπάτες ως προς την άμεση επίλυση του, επιχειρώντας να παρακάμψει το ταξικό ζήτημα τελείως. Γιατί πάλι, αυτό είναι το δύσκολο ζήτημα, το οποίο απαιτεί άλλου είδους στόχευση και ανάλυση.

Εδω έχει σημασία να ειπωθεί ότι, ο δικαιωματισμός, σαν πρακτική και αντίληψη έχει τη βάση του στη συντεχνιακή λογική. Η συντεχνία μου πάνω από όλα, η βασική μου ατζέντα των διεκδικήσεων μου κλπ. Είναι μία οπισθοδρομική λογική η οποία διαιρεί περαιτέρω το κίνημα και δυσκολεύει το βάθεμα της ριζοσπαστικοποίησης του ΛΟΑΤΚΙ χώρου, ο οποίος λόγω της λάθος ανάλυσης και των αυταπατών εμφορείται από τέτοιες αντιλήψεις. Το ράντικαλ πράιντ θα μπορούσε κάποιος να πει οτι προσπαθούσε να σπάσει αυτό το ζήτημα και ενδεχομένως πέρα από αρκετές διαφωνίες είχε μία θετική χροιά.

ΟΝ

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει όντως θέμα της παρέμβασης της επαναστατικής αριστεράς σε αυτά τα ζητήματα του εποικοδομήματος και προσπάθειας σύνδεσης τους με το πραγματικό πρόβλημα, πολιτικοποίησης αυτών των τμημάτων του λαού και οργάνωσης τους ?, ναι υπάρχει. Όπως υπάρχει και σε άλλα πολλά ζητήματα με κυρίαρχο το περιβάλλον και τις διεκδικήσεις που ο λαός θα μπορούσε να έχει και σε αυτό το πεδίο στη βάση των συμφερόντων του και μόνο.
Είναι αρκετά δύσκολο όπως υπάρχει το πράιντ να παρέμβει κάποιος εκεί, λόγω του ότι τα χαρακτηριστικα του ειναι χαρακτηριστικά εορτασμού και παρέλασης και όχι διαδήλωσης. και θα ήταν παράταιρο αν μη τι άλλο να προσπαθήσει κάποιος απο έξω να δώσει άλλη κατεύθυνση σε αυτό το ζήτημα.
Θα μπορούσε να υπάρξει μία πρωτοβουλία που θέσει ζητήματα τέτοια; που θα συμμετέχουν μία σειρά οργανώσεων, να καταλήξει στη διοργάνωση ενός 3ημέρου όπου θα γίνουν σοβαρές συζητήσεις πάνω σε αυτά ? Πιστεύω θα μπορούσε και θα είχε και μεγάλη επιτυχία αν γινόνταν με καλούς όρους σύνθεσης.

Το ζήτημα είναι να καταλάβει κάποιος ότι όταν αντιλαμβάνεται ότι η βασική αντίθεση είναι η ταξική. Δηλαδή κεφάλαιο-εργασία, απο κει όπου πηγάζουν όλες οι άλλες και αναπαράγονται, πατριαρχία, συντηρητισμός, καταπίεση, εκμετάλλευση, ομοφοβία κλπ (γιατί στον καπιταλισμό είμαστε ακόμη και αν υπήρχε η πατριαρχία πριν κλπ, ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ και διατηρεί όλα αυτά και τα αναπαράγει ) θα πρέπει να αναλύσει και να βάλει κάτω τη στοχοθεσία του.

Τι είμαι πρώτα; πρώτα είμαι εργαζόμενος ή αντρας; είμαι εργαζόμενη η γυναίκα; είμαι καταπιεζόμενος και εξουσιαζόμενος από το σύστημα σε όλες τις εκφάνσεις του ή ΛΟΑΤΚΙ;
Φυσικά μερικές φορές, ΠΡΕΠΕΙ κ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να αναδεικνύεις το έμφυλο ζήτημα ή το ΛΟΑΤΚΙ ζήτημα Ως ΚΥΡΙΑΡΧΟ , ώστε να δωθεί βάρος εκεί και με αυτή την ορμή να επιστρέψεις στο βασικό ζήτημα που είναι το ταξικό.

Αν βιαστεί μία γυναίκα δε θα πει κάποιος, οκ στον καπιταλισμό βιάζονται γυναίκες να τον ανατρέψουμε. Νομίζω είναι καταννοητό αυτό που λέω, κάνεις την ανάλυση του τι συμβαίνει διεξοδικά πως υπάρχουν αυτά τα ζητήματα απο που προκύπτουν για να τα αναδείξεις και να τα τοποθετήσεις ιεραρχικά εκεί που πραγματικά είναι. Εκει όπου θα μπορούν να ΕΝΩΣΟΥΝ τον λαό και τους εργαζόμενους στη βαση των ΚΟΙΝΩΝ τους συμφερόντων. Αυτό εχει ΤΕΡΡΑΣΤΙΑ διαφορά από τον εξωραϊσμό που μπορεί να γίνεται, στη βάση του ότι το θέμα είναι το ταξικό και εκεί μπαίνει τελεία.

Σαν ΚΚΕ (μ-λ) καθόσον εγω γνωρίζω έχουμε δείξει ευαισθησία και την διάθεση να ανιχνεύσουμε αυτά τα ζητήματα και αυτό θα το κάνουμε αποτελεσματικότερα στο μέλλον. Αντιλαμβανόμαστε ότι με τις δυνάμεις που έχουμε πρέπει να γίνουν βήματα περαιτέρω ως προς αυτό αλλά δε θα γίνει στη βάση ενός εκβιασμού η μίας πρεμούρας που λίγο-πολύ εκβιάζει να ταχθούμε με ότι να ναι αρκεί να ναι στο πλαίσιο ΛΟΑΤΚΙ.
Εν πάσει περιπτώσει τουλάχιστον καλοπροαίρετα να γίνεται ένας διάλογος ώστε να μπορούμε και να προχωράμε στη βάση αυτών των ζητημάτων θα έλεγα.

Να σαι καλά.

ΟΝ