• Το παρόν κείμενο δημοσιεύτηκε στα αγγλικά στον ιστότοπο www.redspark.nu στις 16 Απριλίου 2020. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της ιστοσελίδας προέρχεται από σύντροφο, όπως τον ονομάζουν, βετεράνο μαοϊκό από το εσωτερικό της Κίνας. Το κείμενο γράφτηκε στις 6 Απριλίου 2020 στα κινέζικα και αποδόθηκε στα αγγλικά από τους υπεύθυνους της ιστοσελίδας. Για την ακρίβεια, γράφουν ως εισαγωγή στην δημοσίευση: «Λόγω της πλήρους καταστολής, είναι συχνά αδύνατο να γνωρίζουμε τη γνώμη και τις απόψεις των συντρόφων του μαρξιστικού-λενινιστικού- μαοϊκού κινήματος στην Κίνα. Σήμερα, είμαστε τυχεροί που μπορούμε να δημοσιεύσουμε το παρακάτω άρθρο που μας έστειλε ένας βετεράνος σύντροφος σχετικά με την κατάσταση της πανδημίας COVID-19 στην Κίνα». Ο συγγραφέας υπογράφει με αρχικά ως Chen A. F. (55 ετών, Κινέζος μαρξιστής-λενινιστής-μαοϊκός). Η αναδημοσίευση γίνεται στα πλαίσια της όσο το δυνατόν ευρύτερης ενημέρωσης των αναγνωστών των «Αντιγειτονιών» για τα όσα συμβαίνουν στον κόσμο με επίκεντρο την πανδημία του CoVID-19 και σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει απαραίτητα και συμφωνία με όλες τις απόψεις που διατυπώνονται. Την μετάφραση από τα αγγλικά έκανε ο Γ.Μπ. Το κείμενο στα αγγλικά: www.redspark.nu/en/ imperialist-states/the-covid- 19-pandemic-china-the-truth- behind-the-masks
Ένα φάντασμα στοιχειώνει τον κόσμο - το φάντασμα του COVID-19.
Δεν γνωρίζει φυλετικά και εθνικά σύνορα, μολύνοντας τον κινεζικό πληθυσμό μαζί με εκείνους που πιστεύουν ότι είναι άτρωτοι. Αγνοεί την αλαζονεία και την ιεραρχία της ανθρώπινης κοινωνίας. Παραμένει άλυτο πώς ακριβώς βγήκε ο ιός από το κουτί της Πανδώρας. Η επιστήμη και η πολιτική, θύμα και αποδιοπομπαίος τράγος, μπλέκονται μαζί . Ο ιός είναι ο κοινός εχθρός των ανθρώπων και τα ανθρώπινα όντα θα τον νικήσουν μαζί. Ωστόσο, αυτός ο ιός που είναι τυφλός απέναντι σε τάξη και φυλή αποκάλυψε πολλές από τις αντιφάσεις στην ταξική μας κοινωνία. Η αλαζονεία και η προκατάληψη του κοινού, καθώς και η άγνοια και η κοντόφθαλμη τακτική της άρχουσας τάξης, έχουν γίνει όλα προφανή.
1. Οι πολιτικοί, ο ιός και οι άνθρωποι.
Το όνομα «corona» προέρχεται από το σχήμα του ιού που μοιάζει με κορώνα. Στα κινέζικα ο χαρακτήρας «στέμμα» και «γραφειοκράτης» μοιράζονται την ίδια προφορά (γκουάν). Έτσι, οι άνθρωποι τον αποκαλούν επίσης ιό- γραφειοκράτη. Το "Corona" αφορά το σχήμα, ενώ η εναλλακτική έννοια αφορά την ουσία.
Εντοπίστηκε για πρώτη φορά στην Ουχάν της Κίνας. Ο Π.Ο.Υ. ονόμασε την ασθένεια COVID-19 (Coronavirus Disease 2019), επειδή ανακαλύφθηκε το 2019. Πρώτα πίστεψαν ότι είναι ο SARS, ο ιός έγινε γνωστός στις 30 Δεκεμβρίου 2019, λίγο πριν από το νέο έτος.
Εκείνη την ημέρα, η Ai Fen, γιατρός Επειγόντων Περιστατικών στο Κεντρικό Νοσοκομείο της Ουχάν έλαβε τα αποτελέσματα μιας εξέτασης για μια «άγνωστη» πνευμονία. Είδε τον δείκτη «SARS» και λόγω του υψηλού επιπέδου επαγρύπνησης σχετικά με το SARS ως Κινέζα, και ιδιαίτερα Κινέζα γιατρός, πήρε μια φωτογραφία της έκθεσης και την έστειλε στους συναδέλφους της μέσω WeChat. Η έκθεση κυκλοφόρησε γρήγορα στους κύκλους των γιατρών στην Ουχάν μέχρι το βράδυ. Στα άτομα που δημοσίευσαν τις πληροφορίες περιλαμβάνονται οκτώ γιατροί που αργότερα διώχθηκαν από την αστυνομία για «διάδοση φημών».
Στην πραγματικότητα, τέσσερις ημέρες πριν από αυτό, στις 27 Δεκεμβρίου, ο γιατρός Zhang Jixian από το Γενικό Νοσοκομείο Παραδοσιακής και Δυτικής Ιατρικής του Χουμπέι, είχε ήδη υποβάλει έκθεση για τέσσερις ύποπτες περιπτώσεις στο CDC ( 1) της Ουχάν. Στις 29 Δεκεμβρίου τα τμήματα υγείας τόσο από την πόλη Ουχάν όσο και από την επαρχία Χουμπέι ξεκίνησαν μια επιδημιολογική έρευνα. Οι γιατροί είναι οι φύλακες της υγείας, σχεδόν σαν φρουροί, συχνά ανακαλύπτουν πρώτοι τους εχθρούς. Ενώ η Δρ Zhang Jixian αργότερα έλαβε επίσημη αναγνώριση για το έργο της, οι άλλοι οκτώ γιατροί, ή «καταγγέλοντες», όπως πολλοί τους αποκαλούν, τιμωρήθηκαν για τη δημοσιοποίηση των πληροφοριών. Ο Δρ Λι Ουενλιάνγκ, ειδικότερα, κατηγορήθηκε επανειλημμένα από τους υπαλλήλους υγείας της Ουχάν και το νοσοκομείο. Του ζήτησαν να προβληματιστεί για το «λάθος» του και να γράψει μια αυτοκριτική έκθεση. Δυστυχώς, αργότερα πέθανε από τον ιό, τον οποίο η κυβέρνηση ήθελε να αρνηθεί την ύπαρξη του, σε ηλικία 34 ετών. Ήταν ο πρώτος που κατηγορήθηκε και ο πρώτος φρουρός που πέθανε στον πόλεμο. Γιατί οι Δρ Zhang και Δρ. Λι Ουενλιάνγκ, είχαν τόσο διαφορετικές εμπειρίες;
Οι "φρουροί-φύλακες" δεν είναι διοικητές. Το εάν θα σημάνει συναγερμός και κινητοποίηση της κοινωνίας υπόκειται σε ένα σύνολο δεδομένων κανόνων και εθίμων. Χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο, οι πληροφορίες μπορούν να διαδίδονται εύκολα έξω από το επίσημο σύστημα δημόσιας υγείας. Εάν οι πληροφορίες αποδειχθούν καταστροφικές και λανθασμένες, μπορεί σύντομα να μετατραπούν σε ανυπόστατη φήμη, προκαλώντας πανικό σε μια ελάχιστα διαφανή κοινωνία όπως η Κίνα. Αυτό δεν θα ήταν ανεκτό σε κανένα καθεστώς. Από αυτή την άποψη, η επίπληξη των οκτώ γιατρών δεν ήταν παράλογη. Αυτός ο χειρισμός δεν ήταν απαραιτήτως παραβίαση της ελευθερίας του λόγου. Ωστόσο, η κυβέρνηση, διορθώνοντας μια μικρή δυσλειτουργία, έκανε ένα μεγαλύτερο λάθος ή μάλλον σοβαρό έγκλημα! Στις 30 Δεκεμβρίου 2019, οι οκτώ γιατροί δημοσίευσαν για πρώτη φορά τις πληροφορίες. Την επόμενη μέρα, το τμήμα υγείας της Ουχάν δημοσίευσε μια έκθεση για την πνευμονία, αντικρούοντας τον ισχυρισμό της «μετάδοσης από άνθρωπο σε άνθρωπο» και το ενδεχόμενο του «μολυσμένου ιατρικού προσωπικού» και οι οκτώ γιατροί επικρίθηκαν. Στις 2 Ιανουαρίου 2020, το πρακτορείο ειδήσεων Xinhua και η Κινεζική Κεντρική Τηλεόραση, μεταξύ των άλλων μέσων μαζικής ενημέρωσης, δημοσίευσαν όλα τα νέα των «οκτώ παρανόμων που τιμωρήθηκαν σύμφωνα με τον νόμο», δηλώνοντας κατηγορηματικά πως όλα ήταν ασφαλή και φυσιολογικά.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, οι πολιτικοί και οι γραφειοκράτες προσποιήθηκαν όλα τα είδη φάρσας και δράματος. Για να αναφέρουμε μερικά: περιορισμός της χρήσης μάσκας προσώπου και Μέτρων Ατομικής Προστασίας μεταξύ των ιατρών και επέτρεψαν να πραγματοποιηθεί μια τεράστια συγκέντρωση στην Ουχάν. Οι τοπικές αρχές οργάνωσαν ακόμη και νέες γιορτές για να ηρεμήσουν τους ανθρώπους. Σχεδόν έδειχναν ότι δεν νοιάζονταν για τις θέσεις τους και ότι άρχισαν να ενδιαφέρονται πραγματικά για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2020, όταν ο Ζονγκ Νανσάν, ηγέτης της ομάδας εμπειρογνωμόνων της εθνικής υπηρεσίας υγείας, επιβεβαίωσε δημοσίως περιστατικά μετάδοσης από άνθρωπο σε άνθρωπο. Αυτό ήταν τρεις εβδομάδες μετά την πρώτη ειδοποίηση όταν υπήρχε ήδη ακραία εξάπλωση στην κοινότητα. Μόλις τρεις ημέρες αργότερα, στις 23 Ιανουαρίου 2020, η Ουχάν αναγκάστηκε να κηρύξει λόκ ντάουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι στην Κίνα λένε: «σε οκτώ ανθρώπους έκλεισαν το στόμα και εντέλει ολόκληρη η Κίνα κήρυξε λόκ ντάουν». Μια επιφανειακή προσέγγιση θεωρεί πως η έλλειψη της ελευθερίας του λόγου προκάλεσε αυτήν την καταστροφή. Αλλά αυτή δεν είναι η κύρια πλευρά στο ζήτημα. Τέτοια ψέματα, συγκαλύψεις και διάδοση παραπλανητικών ειδήσεων είναι συνηθισμένα και στη Δύση στην οποία υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία λόγου. Για παράδειγμα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ μπορεί να λέει ανοησίες αρκετά ελεύθερα, χωρίς να αντιμετωπίζει ούτε ένα από τα προβλήματα του λαού του.
Ποιος είναι ο φίλος μας και ποιος είναι ο εχθρός μας; Κανονικά αυτό είναι αρκετά σαφές όταν αναφερόμαστε στην κυβέρνηση, στους εργαζόμενους και σε έναν θανατηφόρο ιό. Δυστυχώς, στην πανδημία, πολλοί άνθρωποι έχουν μπερδέψει τα προβλήματα του ιού και εκείνα της κυβέρνησης.
Κατά τη διάρκεια της Μαοϊκής εποχής, η Κίνα είχε πολλές επιτυχημένες εμπειρίες για την καταπολέμηση ασθενειών και προκλήσεων στη δημόσια υγεία, όπως η σχιστοσωμίαση (πυρετός των σαλιγκαριών) και η ελονοσία. Αυτό ήταν δυνατό λόγω μιας εξαιρετικά συντονισμένης δράσης του κομμουνιστικού κόμματος, των επιστημόνων και του λαού. Αυτή είναι μια σημαντική κληρονομιά που διατηρείται στην Κίνα. Το 2003, η Κίνα είχε ένα σοβαρό ξέσπασμα του SARS, ο οποίος έκανε μεγάλη εντύπωση στον κινεζικό λαό και οδήγησε να πάρουν στα σοβαρά αυτόν τον τύπο των ιών.
Μετά το 2003, η Κίνα ξόδεψε περισσότερα 100 εκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία του μεγαλύτερου συστήματος αναφοράς για τις μολυσματικές ασθένειες και τη δημόσια υγεία στον κόσμο. Το σύστημα μπορεί να μεταφέρει πληροφορίες για τη δημόσια υγεία στην κεντρική κυβέρνηση σε λιγότερο από δύο ώρες, παρέχοντας τη βάση για γρήγορη λήψη αποφάσεων βάσει τεκμηριωμένων στοιχείων. Κατά ειρωνικό τρόπο, ένας κορυφαίος Κινέζος ειδικός στο CDC ισχυρίστηκε με βεβαιότητα το 2019 πως η Κίνα δεν θα υποστεί ξανά τραγωδία σαν αυτή του SARS. Μια ισχυρή κληρονομιά δημόσιας υγείας, μαζική υποστήριξη για τον περιορισμό του ιού, καθώς και ένα προηγμένο σύστημα πληροφοριών. Ωστόσο ακόμη εδώ είμαστε. Το ποιος φταίει πρέπει να είναι αρκετά σαφές.
2. Ο ιός και η ελευθερία.
Όλοι λαχταρούν την ελευθερία, και κανείς δεν την εγκαταλείπει εύκολα. Αυτό ισχύει το ίδιο για όσους βρίσκονται και στον «ελεύθερο» κόσμο και στον «ανελεύθερο». Ακόμη και οι ιοί χρειάζονται την ελεύθερη κίνηση των ξενιστών για εξάπλωση και μετάλλαξη. Αλλά τι είναι η ελευθερία ; Ο ιός, όπως ένας «μαχητής της ελευθερίας» προερχόμενος από τη φύση, παίρνει εκδίκηση από τους ανθρώπους και τους στερεί τη ζωή και την ελευθερία τους. Πρέπει να τον πολεμήσουμε, και πρέπει επίσης να αναστοχαστούμε και να κάνουμε την αυτοκριτική μας.
Σε αυτόν τον κόσμο που κυριαρχεί ο καπιταλισμός, η ελευθερία δράσης του κεφαλαίου είναι η προτεραιότητα. Χρηματοοικονομικές συναλλαγές, παγκόσμιο εμπόριο, ανταγωνισμός στην αγορά, κανένα από αυτά δεν είναι περιττά και κανένα δεν θα σταματήσει. Η συσσώρευση κεφαλαίου έχει εγγυηθεί την ελευθερία στην ατελείωτη εξόρυξη πετρελαίου, άνθρακα και ορυκτών, στην ρύπανση και αποψίλωση των δασών, στην δηλητηρίαση του αέρα και στην σφαγή των ζώων, καθώς και στις γενετικές τροποποιήσεις. Για να ικανοποιήσουν την όρεξή τους, οι καταναλωτές υποτίθεται ότι τρώνε οτιδήποτε, ακόμη κι αν είναι, μοσχογαλή, παγκολίνος ή νυχτερίδα. Σε αυτήν την ανεξέλεγκτη ελευθερία, η φύση εκδικείται. Οι συχνοί τυφώνες, οι επιθέσεις των ακρίδων, η ξηρασία, οι πυρκαγιές, οι πλημμύρες, η αιθαλομίχλη και οι μολυσματικές ασθένειες (H1N1, MERS, Έμπολα μεταξύ άλλων) - είναι απλώς «φυσικά» φαινόμενα ;
Η ζημιά στην παγκόσμια οικονομική τάξη είναι ξεκάθαρη όταν εξετάζουμε την παραγωγή και την κυκλοφορία Μέσων Ατομικής Προστασίας ( ΜΑΠ) κατά τη διάρκεια της συνεχιζόμενης πανδημίας. Τα ΜΑΠ χρειάζονται επειγόντως όπλα για την καταπολέμηση του ιού. Δείχνει πως ιός γελά με τη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση. Δίχως αμφιβολία, για τους καπιταλιστές, το κέρδος προηγείται της ζωής των εργαζομένων. Είναι εξαιρετικά απρόθυμοι να επιβραδύνουν, πολύ λιγότερο να σταματήσουν την παραγωγή. Με την καραντίνα και τον αποστασιοποίηση των εργατών από τα μέσα παραγωγής επέρχεται η διακοπή της καπιταλιστικής συσσώρευσης. Θα αναγκάζονταν οι καπιταλιστές σε απελπισμένες σκέψεις αυτοκτονίας; Εξάλλου, αυτός είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από την συγκάλυψη και τον δισταγμό στις πολιτικές αποφάσεις που οδήγησαν τελικά στο ανεξέλεγκτο ξέσπασμα. Ένα τέτοιο δίλημμα τέθηκε τόσο για τις φιλελεύθερες δημοκρατίες της Δύσης όσο και για τους «άλλους».
Το ξέσπασμα στην Κίνα συνέβη κοντά στο φεστιβάλ της άνοιξης (Κινέζικο ή Σεληνιακό Νέο Έτος), το οποίο είναι μια εβδομάδα επίσημων διακοπών κάθε χρόνο. Αυτό βοήθησε στην αποφυγή του διλήμματος στη λήψη αποφάσεων. Η Κίνα επωφελήθηκε επίσης από την έγκαιρη αποκάλυψη λαθών, τη βαθιά κατανόηση του SARS μεταξύ των υπευθύνων χάραξης πολιτικής, τη σεμνή στάση που κράτησε απέναντι στις προτάσεις των επιστημονικών εμπειρογνωμόνων, και το πιο σημαντικό, την έγκαιρη απόφαση της κεντρικής ηγεσίας να κηρύξει λόκ ντάουν στην Ουχάν και σε ολόκληρη τη χώρα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Zhong Nanshan (ένας πολύ σεβαστός πνευμονολόγος με ιστορικό εμπειρίας με το SARS) απέκτησε μια αξιοθαύμαστη φήμη τόσο στην ηγεσία όσο και στους ανθρώπους.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μια εικόνα διαδόθηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Κίνα, με τον Καρλ Μαρξ και ένα ψεύτικο απόφθεγμα του: «Όταν συμβαίνουν πανδημίες, ο καπιταλισμός δείχνει τα πολλά προβλήματα του. Η πανδημία είναι ο προάγγελος του θανάτου του καπιταλισμού, καθώς ο σοσιαλισμός αντικαθιστά αναπόφευκτα τον καπιταλισμό». Αυτή είναι προφανώς λογική βουντού. Η επανάσταση του προλεταριάτου θα περιορίσει τον θάνατο, όχι κάποια πανδημία. Ο Μαρξ δε θα είχε διατυπώσει ποτέ μια τέτοια μη επιστημονική επιχειρηματολογία. Αλλά η επισκόπηση της κατάστασης στην Κίνα αντικατοπτρίζει ορισμένες κοινωνικές απόψεις. Λέγεται ότι η πανδημία αναμόρφωσε δραματικά την πολιτική της νεολαίας: περισσότερη απογοήτευση επί του καπιταλισμού, περισσότερη εκτίμηση για τον σοσιαλισμό.
Σε τελική ανάλυση, η φύση μπορεί να παράγει συνεχώς ιούς και άλλες φυσικές καταστροφές, όσο τα ανθρώπινα όντα δεν αναθεωρούν την πραγματική έννοια της «ελευθερίας» και δεν εξαλείφουν το ν καπιταλισμό επιλύοντας ριζικά την αντίθεση ανθρώπου-φύσης. Το τελικό αποτέλεσμα, όπως επεσήμανε η Ρόζα Λούξεμπουργκ πριν από 100 χρόνια, θα είναι σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα.
3. Η Ανατολή και η Δύση
Από τότε που ξέσπασε η επιδημία στην Ανατολή, οι πολιτικοί στη Δύση χαρακτήρισαν τον ιό ως κάτι που αφορά τους Ασιάτες. Αντίστοιχα, οι άνθρωποι στην Ανατολή αντεπιτέθηκαν με άλλες θεωρίες συνωμοσίας. Τα ρατσιστικά σχόλια και οι θεωρίες συνωμοσίας διαδόθηκαν αστραπιαία σε όλο τον κόσμο. Ακόμη και διαφορετικοί τρόποι διατροφής και ζωής έχουν ταυτιστεί με τα ονόματα ιών και ασθενειών. Για παράδειγμα, οι νότιοι Κινέζοι επιθυμούν να τρώνε άγρια ζώα, και επειδή ο ιός ξέσπασε στο Νότο (Ουχάν), οι δυτικοί ήταν πεπεισμένοι ότι οι διατροφικές συνήθειες των Κινέζων γέννησαν τον ιό (που μολύνει μόνο τους Κινέζους). Έτσι, παραβλέπουν τη δυνατότητα της εξάπλωσης στην κοινότητα στις χώρες τους. Μια αντίθετη φήμη από τους Κινέζους είναι ότι ο ιός προήλθε από ένα εργαστήριο βιοχημείας των ΗΠΑ. Έτσι, μπορούν να συνεχίσουν να τρώνε άγρια ζώα.
Επιπλέον, στην αρχή, οι Δυτικοί έκαναν διακρίσεις και μάλιστα περιφρόνησαν τους Ασιάτες που φορούσαν μάσκες. Αυτό βασίστηκε στην εσφαλμένη αντίληψη ότι μόνο οι άρρωστοι τις χρησιμοποιούν και οι "άρρωστοι" που κυκλοφορούν δημόσια με μάσκα θέτουν σε κίνδυνο τους άλλους. Σε άλλα μέρη του κόσμου, δεν υπάρχει τέτοια προκατάληψη. Οι Γιαπωνέζοι φορούν μάσκες για την πρόληψη του αλλεργικού πυρετού και οι Κινέζοι φορούν μάσκες όταν επιδεινώνεται η ποιότητα της ατμόσφαιρας στις μεγαλουπόλεις. Στην πραγματικότητα, η πανδημία ήταν τόσο σοβαρή που ακόμη και άνθρωποι στη Δύση άρχισαν να αγοράζουν μάσκες, ανεξάρτητα από τις επίσημες συστάσεις. Η έλλειψη μασκών επεκτάθηκε γρήγορα όπως για τα απολυμαντικά και το χαρτί υγείας. Φαίνεται ότι η «κουλτούρα» για τις μάσκες μπορεί γρήγορα να αλλάξει εν μέσω μιας απειλής για την ζωή. Άλλο παράδειγμα, οι πολιτικές του λοκ-ντάουν που εφαρμόστηκαν στην Κίνα και επικρίθηκαν αρχικά στα δυτικά μέσα ενημέρωσης. Καταδικάζουν τη «απάνθρωπη» κινεζική κυβέρνηση, αφενός, και περιφρονούν τον «υπάκουο, χωρίς ελεύθερη βούληση» κινεζικό λαό από την άλλη. Στην πραγματικότητα, αυτό δεν συνέβη, τουλάχιστον τους τελευταίους μήνες. Ο κινέζικος λαός έδωσε την πλήρη υποστήριξη και συνεργασία του στις καταναγκαστικές πολιτικές, κυρίως λόγω της μνήμης του πόνου που βίωσε κατά την κρίση του SARS του 2003. Η κινεζική γραφειοκρατία είχε μια αργή αντίδραση στην αρχή, αλλά μετά από γρήγορες αλλαγές προσωπικού, οι γραφειοκράτες τέθηκαν σε εγρήγορση και ολόκληρο το σύστημα λειτούργησε πολύ ομαλά.
Η κυβέρνηση διαθέτει δημόσιους πόρους όπως χρήματα και προμήθειες, οι γιατροί έχουν την εμπειρία και οι άνθρωποι παρέχουν ισχυρή κοινοτική υποστήριξη. Οι τρεις πτυχές μαζί, ως αποτελεσματική ομάδα μάχης, είναι σε θέση να κερδίσουν τη μάχη. Η εκστρατεία για τη δημόσια υγεία υπήρξε μέχρι σήμερα αποτελεσματική και το ευρύ κοινό ήταν ευχαριστημένο. Το Κόμμα και η κυβέρνηση έχασαν πόντους στην αρχή, αλλά αντιστάθμισαν αργότερα τις απώλειες. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι ο λαός έχει αλλάξει τη συνολική του άποψη και θα είναι συμπονετικός και πιστός απέναντι στην κυβέρνηση. Ο γραμματέας του κόμματος στην Ουχάν έφτιαξε ένα τολμηρό εκπαιδευτικό σχέδιο «ευχαριστιών», επιδιώκοντας ο λαός της πόλης να ευχαριστήσει το κόμμα και την ηγεσία. Στους πολίτες δεν άρεσε καθόλου, σε σημείο οι αξιωματούχοι να μην μιλάνε πια για αυτό. Σύμφωνα με την εκτίμηση του Πανεπιστημίου John Hopkins πριν από την πανδημία, οι ΗΠΑ ήταν πρώτες στην λίστα των κρατών με διαθέσιμη ικανότητα να αντιμετωπίσουν μια επιδημία, ενώ η Κίνα ήταν στην 54η θέση. Οι Κινέζοι εμπειρογνώμονες επισημαίνουν επίσης ότι οι ΗΠΑ διαθέτουν πολύ καλύτερη ιατρική εμπειρία από την Κίνα. Όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, σε μια χώρα με πληθυσμό 1,4 δισεκατομμυρίων και σχετικά χαμηλό επίπεδο ιατρικής περίθαλψης όπως η Κίνα, ένα απρόσεκτο ξέσπασμα όπως αυτό που συμβαίνει τώρα στη Δύση θα είχε καταστροφικές συνέπειες. Ο Κινέζος αισθάνεται ήδη ανακούφιση από τώρα.
Υπάρχουν τρία πράγματα που αξίζει να τονιστούν κατά την καταπολέμηση του ιού:
1. Όλο το εθνικό ιατρικό σύστημα υποστήριξε την Ουχάν και τα δημόσια νοσοκομεία έπαιξαν κυρίαρχο ρόλο. Η ιδιωτικοποίηση των νοσοκομείων στην Κίνα υπήρξε εκτεταμένη. Το 2017, μόνο το 36% των νοσοκομείων εξακολουθούσαν να ανήκουν στο δημόσιο και στην Ουχάν το ποσοστό αυτό ήταν ακόμη χαμηλότερο, στο 23%. Η Ουχάν, μια πόλη 10 εκατομμυρίων ανθρώπων, έχει 98 δημόσια νοσοκομεία και 258 ιδιωτικά νοσοκομεία. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα ιδιωτικά νοσοκομεία, είτε δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις να αναλάβουν ασθενείς, είτε επέλεξαν να κλείσουν τις πόρτες τους. Χωρίς την εθνική υποστήριξη, τα δημόσια νοσοκομεία στην Ουχάν δεν θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.
2. Δωρεάν τεστ και θεραπεία καθ 'όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Αυτή η πολιτική διασφαλίζει ότι όποιος πρέπει να νοσηλευτεί θα νοσηλευτεί και όποιος πρέπει να υποβληθεί σε θεραπεία θα υποβληθεί σε θεραπεία.
3. Τέλος, ας μιλήσουμε εν συντομία για το ρόλο της παραδοσιακής κινεζικής και δυτικής ιατρικής. Η συνεργασία μεταξύ παραδοσιακής κινεζικής και δυτικής ιατρικής έχει αποδειχθεί χρήσιμη. Λόγω της ανησυχίας για τα κέρδη και της ύπαρξης του μονοπωλιακού ελέγχου στην δυτικής ιατρική, η παραδοσιακή ιατρική περιθωριοποιήθηκε σοβαρά στην Κίνα. Η κινεζική ιατρική μπόρεσε να παίξει ρόλο σε αυτήν την πανδημία λόγω της έλλειψης δυτικών φαρμάκων και εξοπλισμού.
Πριν από λίγες ημέρες, ο Tong Xiaolin, συνεργάτης της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών και επικεφαλής ερευνητής στην ακαδημία της κινεζικής ιατρικής, δημοσίευσε ορισμένα ευρήματα. Δείχνουν ότι η παραδοσιακή ιατρική έχει θετικές επιπτώσεις σε ασθενείς με ήπια και σοβαρά συμπτώματα, καθώς και σε αυτούς που έχουν αναρρώσει. Η κινεζική παραδοσιακή ιατρική είναι αποτελεσματική καθ 'όλη τη διάρκεια της θεραπείας και συμβάλλει μοναδικά στην παγκόσμια προσπάθεια καταπολέμησης του ιού.
Chen A. F. (55 ετών, Κινέζος μαρξιστής-λενινιστής-μαοϊκός)
Σημειώσεις της ελληνικής μετάφρασης
1. Chinese Center for Disease Control and Prevention (China CDC). Κέντρο ελέγχου και πρόληψης ασθενειών.
...
Ένα φάντασμα στοιχειώνει τον κόσμο - το φάντασμα του COVID-19.
Δεν γνωρίζει φυλετικά και εθνικά σύνορα, μολύνοντας τον κινεζικό πληθυσμό μαζί με εκείνους που πιστεύουν ότι είναι άτρωτοι. Αγνοεί την αλαζονεία και την ιεραρχία της ανθρώπινης κοινωνίας. Παραμένει άλυτο πώς ακριβώς βγήκε ο ιός από το κουτί της Πανδώρας. Η επιστήμη και η πολιτική, θύμα και αποδιοπομπαίος τράγος, μπλέκονται μαζί . Ο ιός είναι ο κοινός εχθρός των ανθρώπων και τα ανθρώπινα όντα θα τον νικήσουν μαζί. Ωστόσο, αυτός ο ιός που είναι τυφλός απέναντι σε τάξη και φυλή αποκάλυψε πολλές από τις αντιφάσεις στην ταξική μας κοινωνία. Η αλαζονεία και η προκατάληψη του κοινού, καθώς και η άγνοια και η κοντόφθαλμη τακτική της άρχουσας τάξης, έχουν γίνει όλα προφανή.
1. Οι πολιτικοί, ο ιός και οι άνθρωποι.
Το όνομα «corona» προέρχεται από το σχήμα του ιού που μοιάζει με κορώνα. Στα κινέζικα ο χαρακτήρας «στέμμα» και «γραφειοκράτης» μοιράζονται την ίδια προφορά (γκουάν). Έτσι, οι άνθρωποι τον αποκαλούν επίσης ιό- γραφειοκράτη. Το "Corona" αφορά το σχήμα, ενώ η εναλλακτική έννοια αφορά την ουσία.
Εντοπίστηκε για πρώτη φορά στην Ουχάν της Κίνας. Ο Π.Ο.Υ. ονόμασε την ασθένεια COVID-19 (Coronavirus Disease 2019), επειδή ανακαλύφθηκε το 2019. Πρώτα πίστεψαν ότι είναι ο SARS, ο ιός έγινε γνωστός στις 30 Δεκεμβρίου 2019, λίγο πριν από το νέο έτος.
Εκείνη την ημέρα, η Ai Fen, γιατρός Επειγόντων Περιστατικών στο Κεντρικό Νοσοκομείο της Ουχάν έλαβε τα αποτελέσματα μιας εξέτασης για μια «άγνωστη» πνευμονία. Είδε τον δείκτη «SARS» και λόγω του υψηλού επιπέδου επαγρύπνησης σχετικά με το SARS ως Κινέζα, και ιδιαίτερα Κινέζα γιατρός, πήρε μια φωτογραφία της έκθεσης και την έστειλε στους συναδέλφους της μέσω WeChat. Η έκθεση κυκλοφόρησε γρήγορα στους κύκλους των γιατρών στην Ουχάν μέχρι το βράδυ. Στα άτομα που δημοσίευσαν τις πληροφορίες περιλαμβάνονται οκτώ γιατροί που αργότερα διώχθηκαν από την αστυνομία για «διάδοση φημών».
Στην πραγματικότητα, τέσσερις ημέρες πριν από αυτό, στις 27 Δεκεμβρίου, ο γιατρός Zhang Jixian από το Γενικό Νοσοκομείο Παραδοσιακής και Δυτικής Ιατρικής του Χουμπέι, είχε ήδη υποβάλει έκθεση για τέσσερις ύποπτες περιπτώσεις στο CDC ( 1) της Ουχάν. Στις 29 Δεκεμβρίου τα τμήματα υγείας τόσο από την πόλη Ουχάν όσο και από την επαρχία Χουμπέι ξεκίνησαν μια επιδημιολογική έρευνα. Οι γιατροί είναι οι φύλακες της υγείας, σχεδόν σαν φρουροί, συχνά ανακαλύπτουν πρώτοι τους εχθρούς. Ενώ η Δρ Zhang Jixian αργότερα έλαβε επίσημη αναγνώριση για το έργο της, οι άλλοι οκτώ γιατροί, ή «καταγγέλοντες», όπως πολλοί τους αποκαλούν, τιμωρήθηκαν για τη δημοσιοποίηση των πληροφοριών. Ο Δρ Λι Ουενλιάνγκ, ειδικότερα, κατηγορήθηκε επανειλημμένα από τους υπαλλήλους υγείας της Ουχάν και το νοσοκομείο. Του ζήτησαν να προβληματιστεί για το «λάθος» του και να γράψει μια αυτοκριτική έκθεση. Δυστυχώς, αργότερα πέθανε από τον ιό, τον οποίο η κυβέρνηση ήθελε να αρνηθεί την ύπαρξη του, σε ηλικία 34 ετών. Ήταν ο πρώτος που κατηγορήθηκε και ο πρώτος φρουρός που πέθανε στον πόλεμο. Γιατί οι Δρ Zhang και Δρ. Λι Ουενλιάνγκ, είχαν τόσο διαφορετικές εμπειρίες;
Οι "φρουροί-φύλακες" δεν είναι διοικητές. Το εάν θα σημάνει συναγερμός και κινητοποίηση της κοινωνίας υπόκειται σε ένα σύνολο δεδομένων κανόνων και εθίμων. Χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο, οι πληροφορίες μπορούν να διαδίδονται εύκολα έξω από το επίσημο σύστημα δημόσιας υγείας. Εάν οι πληροφορίες αποδειχθούν καταστροφικές και λανθασμένες, μπορεί σύντομα να μετατραπούν σε ανυπόστατη φήμη, προκαλώντας πανικό σε μια ελάχιστα διαφανή κοινωνία όπως η Κίνα. Αυτό δεν θα ήταν ανεκτό σε κανένα καθεστώς. Από αυτή την άποψη, η επίπληξη των οκτώ γιατρών δεν ήταν παράλογη. Αυτός ο χειρισμός δεν ήταν απαραιτήτως παραβίαση της ελευθερίας του λόγου. Ωστόσο, η κυβέρνηση, διορθώνοντας μια μικρή δυσλειτουργία, έκανε ένα μεγαλύτερο λάθος ή μάλλον σοβαρό έγκλημα! Στις 30 Δεκεμβρίου 2019, οι οκτώ γιατροί δημοσίευσαν για πρώτη φορά τις πληροφορίες. Την επόμενη μέρα, το τμήμα υγείας της Ουχάν δημοσίευσε μια έκθεση για την πνευμονία, αντικρούοντας τον ισχυρισμό της «μετάδοσης από άνθρωπο σε άνθρωπο» και το ενδεχόμενο του «μολυσμένου ιατρικού προσωπικού» και οι οκτώ γιατροί επικρίθηκαν. Στις 2 Ιανουαρίου 2020, το πρακτορείο ειδήσεων Xinhua και η Κινεζική Κεντρική Τηλεόραση, μεταξύ των άλλων μέσων μαζικής ενημέρωσης, δημοσίευσαν όλα τα νέα των «οκτώ παρανόμων που τιμωρήθηκαν σύμφωνα με τον νόμο», δηλώνοντας κατηγορηματικά πως όλα ήταν ασφαλή και φυσιολογικά.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, οι πολιτικοί και οι γραφειοκράτες προσποιήθηκαν όλα τα είδη φάρσας και δράματος. Για να αναφέρουμε μερικά: περιορισμός της χρήσης μάσκας προσώπου και Μέτρων Ατομικής Προστασίας μεταξύ των ιατρών και επέτρεψαν να πραγματοποιηθεί μια τεράστια συγκέντρωση στην Ουχάν. Οι τοπικές αρχές οργάνωσαν ακόμη και νέες γιορτές για να ηρεμήσουν τους ανθρώπους. Σχεδόν έδειχναν ότι δεν νοιάζονταν για τις θέσεις τους και ότι άρχισαν να ενδιαφέρονται πραγματικά για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2020, όταν ο Ζονγκ Νανσάν, ηγέτης της ομάδας εμπειρογνωμόνων της εθνικής υπηρεσίας υγείας, επιβεβαίωσε δημοσίως περιστατικά μετάδοσης από άνθρωπο σε άνθρωπο. Αυτό ήταν τρεις εβδομάδες μετά την πρώτη ειδοποίηση όταν υπήρχε ήδη ακραία εξάπλωση στην κοινότητα. Μόλις τρεις ημέρες αργότερα, στις 23 Ιανουαρίου 2020, η Ουχάν αναγκάστηκε να κηρύξει λόκ ντάουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι στην Κίνα λένε: «σε οκτώ ανθρώπους έκλεισαν το στόμα και εντέλει ολόκληρη η Κίνα κήρυξε λόκ ντάουν». Μια επιφανειακή προσέγγιση θεωρεί πως η έλλειψη της ελευθερίας του λόγου προκάλεσε αυτήν την καταστροφή. Αλλά αυτή δεν είναι η κύρια πλευρά στο ζήτημα. Τέτοια ψέματα, συγκαλύψεις και διάδοση παραπλανητικών ειδήσεων είναι συνηθισμένα και στη Δύση στην οποία υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία λόγου. Για παράδειγμα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ μπορεί να λέει ανοησίες αρκετά ελεύθερα, χωρίς να αντιμετωπίζει ούτε ένα από τα προβλήματα του λαού του.
Ποιος είναι ο φίλος μας και ποιος είναι ο εχθρός μας; Κανονικά αυτό είναι αρκετά σαφές όταν αναφερόμαστε στην κυβέρνηση, στους εργαζόμενους και σε έναν θανατηφόρο ιό. Δυστυχώς, στην πανδημία, πολλοί άνθρωποι έχουν μπερδέψει τα προβλήματα του ιού και εκείνα της κυβέρνησης.
Κατά τη διάρκεια της Μαοϊκής εποχής, η Κίνα είχε πολλές επιτυχημένες εμπειρίες για την καταπολέμηση ασθενειών και προκλήσεων στη δημόσια υγεία, όπως η σχιστοσωμίαση (πυρετός των σαλιγκαριών) και η ελονοσία. Αυτό ήταν δυνατό λόγω μιας εξαιρετικά συντονισμένης δράσης του κομμουνιστικού κόμματος, των επιστημόνων και του λαού. Αυτή είναι μια σημαντική κληρονομιά που διατηρείται στην Κίνα. Το 2003, η Κίνα είχε ένα σοβαρό ξέσπασμα του SARS, ο οποίος έκανε μεγάλη εντύπωση στον κινεζικό λαό και οδήγησε να πάρουν στα σοβαρά αυτόν τον τύπο των ιών.
Μετά το 2003, η Κίνα ξόδεψε περισσότερα 100 εκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία του μεγαλύτερου συστήματος αναφοράς για τις μολυσματικές ασθένειες και τη δημόσια υγεία στον κόσμο. Το σύστημα μπορεί να μεταφέρει πληροφορίες για τη δημόσια υγεία στην κεντρική κυβέρνηση σε λιγότερο από δύο ώρες, παρέχοντας τη βάση για γρήγορη λήψη αποφάσεων βάσει τεκμηριωμένων στοιχείων. Κατά ειρωνικό τρόπο, ένας κορυφαίος Κινέζος ειδικός στο CDC ισχυρίστηκε με βεβαιότητα το 2019 πως η Κίνα δεν θα υποστεί ξανά τραγωδία σαν αυτή του SARS. Μια ισχυρή κληρονομιά δημόσιας υγείας, μαζική υποστήριξη για τον περιορισμό του ιού, καθώς και ένα προηγμένο σύστημα πληροφοριών. Ωστόσο ακόμη εδώ είμαστε. Το ποιος φταίει πρέπει να είναι αρκετά σαφές.
2. Ο ιός και η ελευθερία.
Όλοι λαχταρούν την ελευθερία, και κανείς δεν την εγκαταλείπει εύκολα. Αυτό ισχύει το ίδιο για όσους βρίσκονται και στον «ελεύθερο» κόσμο και στον «ανελεύθερο». Ακόμη και οι ιοί χρειάζονται την ελεύθερη κίνηση των ξενιστών για εξάπλωση και μετάλλαξη. Αλλά τι είναι η ελευθερία ; Ο ιός, όπως ένας «μαχητής της ελευθερίας» προερχόμενος από τη φύση, παίρνει εκδίκηση από τους ανθρώπους και τους στερεί τη ζωή και την ελευθερία τους. Πρέπει να τον πολεμήσουμε, και πρέπει επίσης να αναστοχαστούμε και να κάνουμε την αυτοκριτική μας.
Σε αυτόν τον κόσμο που κυριαρχεί ο καπιταλισμός, η ελευθερία δράσης του κεφαλαίου είναι η προτεραιότητα. Χρηματοοικονομικές συναλλαγές, παγκόσμιο εμπόριο, ανταγωνισμός στην αγορά, κανένα από αυτά δεν είναι περιττά και κανένα δεν θα σταματήσει. Η συσσώρευση κεφαλαίου έχει εγγυηθεί την ελευθερία στην ατελείωτη εξόρυξη πετρελαίου, άνθρακα και ορυκτών, στην ρύπανση και αποψίλωση των δασών, στην δηλητηρίαση του αέρα και στην σφαγή των ζώων, καθώς και στις γενετικές τροποποιήσεις. Για να ικανοποιήσουν την όρεξή τους, οι καταναλωτές υποτίθεται ότι τρώνε οτιδήποτε, ακόμη κι αν είναι, μοσχογαλή, παγκολίνος ή νυχτερίδα. Σε αυτήν την ανεξέλεγκτη ελευθερία, η φύση εκδικείται. Οι συχνοί τυφώνες, οι επιθέσεις των ακρίδων, η ξηρασία, οι πυρκαγιές, οι πλημμύρες, η αιθαλομίχλη και οι μολυσματικές ασθένειες (H1N1, MERS, Έμπολα μεταξύ άλλων) - είναι απλώς «φυσικά» φαινόμενα ;
Η ζημιά στην παγκόσμια οικονομική τάξη είναι ξεκάθαρη όταν εξετάζουμε την παραγωγή και την κυκλοφορία Μέσων Ατομικής Προστασίας ( ΜΑΠ) κατά τη διάρκεια της συνεχιζόμενης πανδημίας. Τα ΜΑΠ χρειάζονται επειγόντως όπλα για την καταπολέμηση του ιού. Δείχνει πως ιός γελά με τη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση. Δίχως αμφιβολία, για τους καπιταλιστές, το κέρδος προηγείται της ζωής των εργαζομένων. Είναι εξαιρετικά απρόθυμοι να επιβραδύνουν, πολύ λιγότερο να σταματήσουν την παραγωγή. Με την καραντίνα και τον αποστασιοποίηση των εργατών από τα μέσα παραγωγής επέρχεται η διακοπή της καπιταλιστικής συσσώρευσης. Θα αναγκάζονταν οι καπιταλιστές σε απελπισμένες σκέψεις αυτοκτονίας; Εξάλλου, αυτός είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από την συγκάλυψη και τον δισταγμό στις πολιτικές αποφάσεις που οδήγησαν τελικά στο ανεξέλεγκτο ξέσπασμα. Ένα τέτοιο δίλημμα τέθηκε τόσο για τις φιλελεύθερες δημοκρατίες της Δύσης όσο και για τους «άλλους».
Το ξέσπασμα στην Κίνα συνέβη κοντά στο φεστιβάλ της άνοιξης (Κινέζικο ή Σεληνιακό Νέο Έτος), το οποίο είναι μια εβδομάδα επίσημων διακοπών κάθε χρόνο. Αυτό βοήθησε στην αποφυγή του διλήμματος στη λήψη αποφάσεων. Η Κίνα επωφελήθηκε επίσης από την έγκαιρη αποκάλυψη λαθών, τη βαθιά κατανόηση του SARS μεταξύ των υπευθύνων χάραξης πολιτικής, τη σεμνή στάση που κράτησε απέναντι στις προτάσεις των επιστημονικών εμπειρογνωμόνων, και το πιο σημαντικό, την έγκαιρη απόφαση της κεντρικής ηγεσίας να κηρύξει λόκ ντάουν στην Ουχάν και σε ολόκληρη τη χώρα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Zhong Nanshan (ένας πολύ σεβαστός πνευμονολόγος με ιστορικό εμπειρίας με το SARS) απέκτησε μια αξιοθαύμαστη φήμη τόσο στην ηγεσία όσο και στους ανθρώπους.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μια εικόνα διαδόθηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Κίνα, με τον Καρλ Μαρξ και ένα ψεύτικο απόφθεγμα του: «Όταν συμβαίνουν πανδημίες, ο καπιταλισμός δείχνει τα πολλά προβλήματα του. Η πανδημία είναι ο προάγγελος του θανάτου του καπιταλισμού, καθώς ο σοσιαλισμός αντικαθιστά αναπόφευκτα τον καπιταλισμό». Αυτή είναι προφανώς λογική βουντού. Η επανάσταση του προλεταριάτου θα περιορίσει τον θάνατο, όχι κάποια πανδημία. Ο Μαρξ δε θα είχε διατυπώσει ποτέ μια τέτοια μη επιστημονική επιχειρηματολογία. Αλλά η επισκόπηση της κατάστασης στην Κίνα αντικατοπτρίζει ορισμένες κοινωνικές απόψεις. Λέγεται ότι η πανδημία αναμόρφωσε δραματικά την πολιτική της νεολαίας: περισσότερη απογοήτευση επί του καπιταλισμού, περισσότερη εκτίμηση για τον σοσιαλισμό.
Σε τελική ανάλυση, η φύση μπορεί να παράγει συνεχώς ιούς και άλλες φυσικές καταστροφές, όσο τα ανθρώπινα όντα δεν αναθεωρούν την πραγματική έννοια της «ελευθερίας» και δεν εξαλείφουν το ν καπιταλισμό επιλύοντας ριζικά την αντίθεση ανθρώπου-φύσης. Το τελικό αποτέλεσμα, όπως επεσήμανε η Ρόζα Λούξεμπουργκ πριν από 100 χρόνια, θα είναι σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα.
3. Η Ανατολή και η Δύση
Από τότε που ξέσπασε η επιδημία στην Ανατολή, οι πολιτικοί στη Δύση χαρακτήρισαν τον ιό ως κάτι που αφορά τους Ασιάτες. Αντίστοιχα, οι άνθρωποι στην Ανατολή αντεπιτέθηκαν με άλλες θεωρίες συνωμοσίας. Τα ρατσιστικά σχόλια και οι θεωρίες συνωμοσίας διαδόθηκαν αστραπιαία σε όλο τον κόσμο. Ακόμη και διαφορετικοί τρόποι διατροφής και ζωής έχουν ταυτιστεί με τα ονόματα ιών και ασθενειών. Για παράδειγμα, οι νότιοι Κινέζοι επιθυμούν να τρώνε άγρια ζώα, και επειδή ο ιός ξέσπασε στο Νότο (Ουχάν), οι δυτικοί ήταν πεπεισμένοι ότι οι διατροφικές συνήθειες των Κινέζων γέννησαν τον ιό (που μολύνει μόνο τους Κινέζους). Έτσι, παραβλέπουν τη δυνατότητα της εξάπλωσης στην κοινότητα στις χώρες τους. Μια αντίθετη φήμη από τους Κινέζους είναι ότι ο ιός προήλθε από ένα εργαστήριο βιοχημείας των ΗΠΑ. Έτσι, μπορούν να συνεχίσουν να τρώνε άγρια ζώα.
Επιπλέον, στην αρχή, οι Δυτικοί έκαναν διακρίσεις και μάλιστα περιφρόνησαν τους Ασιάτες που φορούσαν μάσκες. Αυτό βασίστηκε στην εσφαλμένη αντίληψη ότι μόνο οι άρρωστοι τις χρησιμοποιούν και οι "άρρωστοι" που κυκλοφορούν δημόσια με μάσκα θέτουν σε κίνδυνο τους άλλους. Σε άλλα μέρη του κόσμου, δεν υπάρχει τέτοια προκατάληψη. Οι Γιαπωνέζοι φορούν μάσκες για την πρόληψη του αλλεργικού πυρετού και οι Κινέζοι φορούν μάσκες όταν επιδεινώνεται η ποιότητα της ατμόσφαιρας στις μεγαλουπόλεις. Στην πραγματικότητα, η πανδημία ήταν τόσο σοβαρή που ακόμη και άνθρωποι στη Δύση άρχισαν να αγοράζουν μάσκες, ανεξάρτητα από τις επίσημες συστάσεις. Η έλλειψη μασκών επεκτάθηκε γρήγορα όπως για τα απολυμαντικά και το χαρτί υγείας. Φαίνεται ότι η «κουλτούρα» για τις μάσκες μπορεί γρήγορα να αλλάξει εν μέσω μιας απειλής για την ζωή. Άλλο παράδειγμα, οι πολιτικές του λοκ-ντάουν που εφαρμόστηκαν στην Κίνα και επικρίθηκαν αρχικά στα δυτικά μέσα ενημέρωσης. Καταδικάζουν τη «απάνθρωπη» κινεζική κυβέρνηση, αφενός, και περιφρονούν τον «υπάκουο, χωρίς ελεύθερη βούληση» κινεζικό λαό από την άλλη. Στην πραγματικότητα, αυτό δεν συνέβη, τουλάχιστον τους τελευταίους μήνες. Ο κινέζικος λαός έδωσε την πλήρη υποστήριξη και συνεργασία του στις καταναγκαστικές πολιτικές, κυρίως λόγω της μνήμης του πόνου που βίωσε κατά την κρίση του SARS του 2003. Η κινεζική γραφειοκρατία είχε μια αργή αντίδραση στην αρχή, αλλά μετά από γρήγορες αλλαγές προσωπικού, οι γραφειοκράτες τέθηκαν σε εγρήγορση και ολόκληρο το σύστημα λειτούργησε πολύ ομαλά.
Η κυβέρνηση διαθέτει δημόσιους πόρους όπως χρήματα και προμήθειες, οι γιατροί έχουν την εμπειρία και οι άνθρωποι παρέχουν ισχυρή κοινοτική υποστήριξη. Οι τρεις πτυχές μαζί, ως αποτελεσματική ομάδα μάχης, είναι σε θέση να κερδίσουν τη μάχη. Η εκστρατεία για τη δημόσια υγεία υπήρξε μέχρι σήμερα αποτελεσματική και το ευρύ κοινό ήταν ευχαριστημένο. Το Κόμμα και η κυβέρνηση έχασαν πόντους στην αρχή, αλλά αντιστάθμισαν αργότερα τις απώλειες. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι ο λαός έχει αλλάξει τη συνολική του άποψη και θα είναι συμπονετικός και πιστός απέναντι στην κυβέρνηση. Ο γραμματέας του κόμματος στην Ουχάν έφτιαξε ένα τολμηρό εκπαιδευτικό σχέδιο «ευχαριστιών», επιδιώκοντας ο λαός της πόλης να ευχαριστήσει το κόμμα και την ηγεσία. Στους πολίτες δεν άρεσε καθόλου, σε σημείο οι αξιωματούχοι να μην μιλάνε πια για αυτό. Σύμφωνα με την εκτίμηση του Πανεπιστημίου John Hopkins πριν από την πανδημία, οι ΗΠΑ ήταν πρώτες στην λίστα των κρατών με διαθέσιμη ικανότητα να αντιμετωπίσουν μια επιδημία, ενώ η Κίνα ήταν στην 54η θέση. Οι Κινέζοι εμπειρογνώμονες επισημαίνουν επίσης ότι οι ΗΠΑ διαθέτουν πολύ καλύτερη ιατρική εμπειρία από την Κίνα. Όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, σε μια χώρα με πληθυσμό 1,4 δισεκατομμυρίων και σχετικά χαμηλό επίπεδο ιατρικής περίθαλψης όπως η Κίνα, ένα απρόσεκτο ξέσπασμα όπως αυτό που συμβαίνει τώρα στη Δύση θα είχε καταστροφικές συνέπειες. Ο Κινέζος αισθάνεται ήδη ανακούφιση από τώρα.
Υπάρχουν τρία πράγματα που αξίζει να τονιστούν κατά την καταπολέμηση του ιού:
1. Όλο το εθνικό ιατρικό σύστημα υποστήριξε την Ουχάν και τα δημόσια νοσοκομεία έπαιξαν κυρίαρχο ρόλο. Η ιδιωτικοποίηση των νοσοκομείων στην Κίνα υπήρξε εκτεταμένη. Το 2017, μόνο το 36% των νοσοκομείων εξακολουθούσαν να ανήκουν στο δημόσιο και στην Ουχάν το ποσοστό αυτό ήταν ακόμη χαμηλότερο, στο 23%. Η Ουχάν, μια πόλη 10 εκατομμυρίων ανθρώπων, έχει 98 δημόσια νοσοκομεία και 258 ιδιωτικά νοσοκομεία. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα ιδιωτικά νοσοκομεία, είτε δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις να αναλάβουν ασθενείς, είτε επέλεξαν να κλείσουν τις πόρτες τους. Χωρίς την εθνική υποστήριξη, τα δημόσια νοσοκομεία στην Ουχάν δεν θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.
2. Δωρεάν τεστ και θεραπεία καθ 'όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Αυτή η πολιτική διασφαλίζει ότι όποιος πρέπει να νοσηλευτεί θα νοσηλευτεί και όποιος πρέπει να υποβληθεί σε θεραπεία θα υποβληθεί σε θεραπεία.
3. Τέλος, ας μιλήσουμε εν συντομία για το ρόλο της παραδοσιακής κινεζικής και δυτικής ιατρικής. Η συνεργασία μεταξύ παραδοσιακής κινεζικής και δυτικής ιατρικής έχει αποδειχθεί χρήσιμη. Λόγω της ανησυχίας για τα κέρδη και της ύπαρξης του μονοπωλιακού ελέγχου στην δυτικής ιατρική, η παραδοσιακή ιατρική περιθωριοποιήθηκε σοβαρά στην Κίνα. Η κινεζική ιατρική μπόρεσε να παίξει ρόλο σε αυτήν την πανδημία λόγω της έλλειψης δυτικών φαρμάκων και εξοπλισμού.
Πριν από λίγες ημέρες, ο Tong Xiaolin, συνεργάτης της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών και επικεφαλής ερευνητής στην ακαδημία της κινεζικής ιατρικής, δημοσίευσε ορισμένα ευρήματα. Δείχνουν ότι η παραδοσιακή ιατρική έχει θετικές επιπτώσεις σε ασθενείς με ήπια και σοβαρά συμπτώματα, καθώς και σε αυτούς που έχουν αναρρώσει. Η κινεζική παραδοσιακή ιατρική είναι αποτελεσματική καθ 'όλη τη διάρκεια της θεραπείας και συμβάλλει μοναδικά στην παγκόσμια προσπάθεια καταπολέμησης του ιού.
Chen A. F. (55 ετών, Κινέζος μαρξιστής-λενινιστής-μαοϊκός)
Σημειώσεις της ελληνικής μετάφρασης
1. Chinese Center for Disease Control and Prevention (China CDC). Κέντρο ελέγχου και πρόληψης ασθενειών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου