Βατά χαρακτήρισαν τα θέματα της πρώτης ημέρας των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας-Έκθεσης, που ξεχειλίζουν αντικομμουνισμό, συγκαλύπτουν τα εγκλήματα της αστικής τάξης και του συστήματός της και παρουσιάζουν ως φυσική εξέλιξη το μαύρο μέλλον που επιφυλάσσουν στην νεολαία.
Στις πρώτες γραμμές των θεμάτων, σε κείμενο με τίτλο «Το αύριο δεν είναι πια ένα αδιαπέραστο πέπλο», διαβάζουμε συμπυκνωμένη όλη την αστική αφήγηση για το παρόν και το αύριο που επιφυλάσσουν στη νεολαία, για το τέλος των επαναστάσεων και του κομμουνισμού, το τέλος της συλλογικότητας και της ιστορίας. Έτσι, «η κατάρρευση των μεγάλων αφηγήσεων για το μέλλον, οι ολοκληρωτισμοί του 20ου αιώνα και η ανάδυση σοβαρών παγκόσμιων απειλών ύψωσαν μαύρο τείχος στο αύριο, δίνοντας θέση μόνο στα ατομικά οράματα, συρρίκνωσαν όλες τις προσδοκίες στο τώρα…», φτάνει μέχρι την «απαλοιφή όλης της παρελθούσας ανθρώπινης εμπειρίας».
Για το
κοντινό μέλλον του 2025 παρουσιάζουν δυο σενάρια.
Το κακό σενάριο είναι ότι μέχρι τότε «θα έχουν αυξηθεί οι κοινωνικές και φυλετικές ανισότητες, η μαζική επιτήρηση για λόγους ασφαλείας, οι ανελευθερίες, ο αυταρχισμός, αλλά και το ψηφιακό έγκλημα, η ανεξέλεγκτη παραπληροφόρηση, η ψηφιακή προπαγάνδα, η κοινωνική πόλωση, η ρητορική μίσους, οι διενέξεις κρατών…» Οι λέξεις είναι προσεκτικά επιλεγμένες για συγκαλύπτουν τη βία του συστήματος.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για την εκτίναξη της ανεργίας, λέγοντας πως θα χαθούν θέσεις εργασίας «λόγω αυτοματισμού». Η ανεργία εξηγείται ως λάθος επιλογή επαγγέλματος, αποτέλεσμα του ανεξήγητου κολλήματος των μαθητών να επιλέγουν δημοφιλή επαγγέλματα. «Όσον αφορά την κοινωνία», λέει χαρακτηριστικά, «το πρόβλημα που παρουσιάζεται λόγω του ελλιπούς επαγγελματικού προσανατολισμού είναι η προτίμηση δημοφιλών επαγγελμάτων και η αδιαφορία προς τα υπόλοιπα. Οι περισσότεροι μαθητές ακολουθούν την πεπατημένη, με αποτέλεσμα τον κορεσμό ορισμένων επαγγελμάτων και την αύξηση της ανεργίας». Έμεσα δικαιώνει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, που θα
Το «καλό» σενάριο θα μπορούσε να ήταν προπαγανδιστικό κείμενο του νομοσχεδίου Χατζηδάκη, της τηλεκπαίδευσης και της τηλεργασίας. Έτσι, «το 2025 η ζωή θα είναι καλύτερη για τους περισσότερους ανθρώπους, πιο εύκολη σε έναν τηλε-κόσμο με νέα όπλα κατά αναδυόμενων απειλών, με έξυπνες πόλεις, έξυπνες υπηρεσίες, ασφαλέστερα συστήματα, που θα αναδιατάξουν τα πρότυπα και τους χώρους εργασίας…».
Σε αυτό το μαύρο μέλλον πρέπει η νεολαία να προσαρμοστεί. Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν ποια εφόδια πρέπει να έχουν για να αντιμετωπίσουν τον κόσμο, αν επικρατήσει το κακό σενάριο. Θα αναγκαστούν να αντιμετωπίσουν το ερώτημα μετά από 4 χρόνια, ούτως ή άλλως. Κάποιοι σε λίγες μέρες, αφού μπορεί να είναι μέσα στους τριάντα χιλιάδες που θα πετάξει εκτός εκπαίδευσης η Ε.Β.Ε.. Θα έχουν όμως διδαχτεί μέσα από τα θέματα των πανελλαδικών πώς αυτό είναι μια λογική εξέλιξη. Το μέλλον παρουσιάζεται ως το αποτέλεσμα προσωπικής στρατηγικής, είναι κι αυτό «ατομική ευθύνη».
Οι πανελλαδικές εξετάσεις έχουν πάντα ενσωματωμένη την κυρίαρχη ιδεολογία αλλά φέτος, πρέπει οι μαθητές να γνωρίζουν και να έχουν εμπεδώσει την τρέχουσα κυβερνητική προπαγάνδα και να υποταχτούν, έστω γραπτώς, στα μέτρα.
Μέσω των πανελλαδικών η κυβέρνηση στέλνει ένα μήνυμα πυγμής και αποφασιστικότητας. Επειδή μπορεί να μην περάσει ο τσαμπουκάς της, καλού κακού, καταφεύγει στα δικαστήρια για να απαγορεύσει την απεργία των καθηγητών. Ο νόμος Χατζηδάκη εφαρμόζεται πριν ψηφιστεί. Η ΟΛΜΕ ζήτησε από την ΑΔΕΔΥ να την εξαιρέσει από την απεργία κι αυτό έγινε. Πρέπει να δουλέψει η λαιμητόμος της Ε.Β.Ε., να προχωρήσει η σφαγή των υποψηφίων, να φανεί ποιος έχει το πάνω χέρι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου