ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
Σε πλήρωση κενών θέσεων υποδιευθυντών σχολικών μονάδων του νομού (ΓΕΛ: 5ο-Παλαμά-Σοφάδων, Γυμνάσια:Σοφάδων-Μουζακίου, ΕΠΑΛ: Σοφάδων-Εσπερινό, ΕΕΕΕΚ) προχωρά η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας καλώντας τους συλλόγους διδασκόντων να επιλέξουν-αξιολογήσουν τους υποψήφιους υποδιευθυντές.
Σύμφωνα με το ν.4541/18 που ψηφίστηκε στις αρχές του καλοκαιριού, τα “Κριτήρια επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης είναι η προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση του υποψηφίου, η επστημονική του συγκρότηση, η διοικητική και διδακτική του εμπειρία, η ικανότητά του να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να επιδεικνύει συνεργατικότητα και να επιλύει προβλήματα, ιδίως διδακτικά, διοικητικά, οργανωτικά και λειτουργικά, η συνεισφορά του στη δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος, η συμμετοχή του στο σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων, καθώς και οι ικανότητες διοίκησης ή και οργάνωσης εκπαιδευτικών ή παιδαγωγικών δράσεων.”
Πρόκειται για άλλο ένα βήμα στην αξιολογική περικύκλωση του κλάδου που επιχειρεί όπως λέει και ο Γαβρόγλου να εμπεδώσει στον κλάδο την “κουλτούρα αξιολόγησης”, επαναφέροντας στο συγκεκριμένο νόμο την αξιολόγηση βαφτίζοντάς τη, “Συλλογικό προγραμματισμό και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων”.
Κομβικό σημείο στην παραπάνω διαδικασία έχει και η αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς των διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, ανοίγοντας τον δρόμο για αντίστοιχες προσαρμογές και στην ατομική αξιολόγηση κάθε εκπαιδευτικού. Ουσιαστικά επιδιώκεται να συμφιλιωθεί ο εκπαιδευτικός με την αξιολόγηση ώστε να μη μπορεί να αρνηθεί και την δική του. Αφού αξιολογείς τους “από πάνω” και συ πρέπει να δεχτείς να αξιολογηθείς “από πάνω”.
Σ' αυτή την διαδικασία εμπέδωσης του κλίματος αξιολόγησης, διάλυσης της συλλογικότητας στα σχολεία και στήριξης των μηχανισμών διοίκησης, η μόνη απάντηση που μπορούν να δώσουν οι εκπαιδευτικοί είναι η αποχή από τη διαδικασία επιλογής υποδιευθυντών.
Η διαδικασία επιλογής υποδιευθυντών από τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων σε μεγάλο βαθμό έχει απενοχοποιηθεί με ευθύνη του συνόλου σχεδόν των παρατάξεων από τότε που την εισήγαγε το ΠΑΣΟΚ ως “λαϊκή συμμετοχή” στους μηχανισμούς διοικησης. Όμως στα πλαίσια των αντιδραστικών νόμων-διαταγμάτων, το υπουργείο αναθέτει καθήκοντα και αρμοδιότητες στους υποδιευθυντές. Αυτό το γεγονός δεν πρέπει να προσπερνιέται επειδή οι υποδιευθυντές διατηρούν τα διδακτικά τους καθήκοντα και συχνά μετατρέπονται στους χαμάληδες των σχολείων. Οι υποδιευθυντές είναι μέρος της διοίκησης που δεν πρέπει να νομιμοποιείται.
Απέχουμε από τις διαδικασίες επιλογής υποδιευθυντών
• γιατί δεν κλείνουμε τα μάτια μας νομιμοποιώντας την επερχόμενη αξιολόγηση που προωθεί η κυβέρνηση. Δεν της “ανοίγουμε την πόρτα”.
• γιατί δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες για δημοκρατική επιλογή διοίκησης όταν διαλύουν τη δουλειά και τη ζωή μας.
• γιατί δε νομιμοποιούμε τους μηχανισμούς διοίκησης και την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική.
ΔΑΚΕ και Ενωτική Κίνηση(ΣΥΝΕΚ) συνηγορούν στην κουλτούρα αξιολόγησης στηρίζοντας τα σχέδια του υπουργείου και τσακώνονται πάντα για το πάπλωμα,(ποιοι θα στελεχώσουν τη διοίκηση). Οι δυνάμεις όμως που τάσσονται ενάντια στην αξιολόγηση(ΠΑΜΕ-Εκπαιδευτική Δράση) πρέπει να τοποθετηθούν.
Καρδίτσα 22-10-2018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου