13 Απριλίου 2020

Όχι στο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση από το υπουργείο παιδείας

Προς δημόσια διαβούλευση πρόκειται να κατατεθεί το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας που αφορά όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, με τελική ημερομηνία ψήφισής του τα τέλη του μήνα. Η κυβέρνηση και το υπουργείο επιδιώκει με πραξικοπηματικό τρόπο να περάσει μέτρα που χρόνια τώρα προσπαθούν οι διάφορες κυβερνήσεις, σε μία περίοδο που όχι μόνο αδυνατούν να συνεδριάσουν και να συγκροτηθούν τα συλλογικά όργανα των φοιτητών, των μαθητών, και των εκπαιδευτικών αλλά και σε μία περίοδο πανδημίας που έχουν παραλύσει τα πάντα και όλοι όσοι τους αφορά το νομοσχέδιο είμαστε δέσμιοι στα σπίτια μας και μόνο εκεί.

Το νομοσχέδιο αυτό, πιο συγκεκριμένα, για τα σχολεία πάει να καθιερώσει την βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, τη βάση του 10 δηλαδή όπως αυτή θα ορίζεται κεντρικά από το υπουργείο παιδείας, επαναφέρει την τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του λυκείου (η εφαρμογή της θα ξεκινήσει από την πρώτη λυκείου το '20-'21 και θα επεκταθεί και στις επόμενες, ώστε σε ένα διάστημα τριών χρόνων να εφαρμόζεται πια σε όλες τις τάξεις του λυκείου) σε συνδυασμό με την αύξηση του βαθμού προαγωγής από μία τάξη στην επόμενη και την ενίσχυση του εθνικού απολυτηρίου. Όσο αφορά τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες η πίεση από μεριάς διευθυντών στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας για συμμετοχή στην ασύγχρονη και στη σύγχρονη εκπαίδευση ήταν η καλύτερη προετοιμασία για την καθιέρωση της αξιολόγησης που περιλαμβάνεται κι αυτή στο νομοσχέδιο.

Όσο αφορά τα πανεπιστήμια σ'αυτή τη φάση τουλάχιστον και μέσω αυτού του πολυνομοσχεδίου φαίνεται να επιλέγεται η πιο έμμεση κατά κάποιο τρόπο επίθεση. Έτσι ενισχύεται η εξωστρέφεια των πανεπιστημίων δίνοντας τη δυνατότητα σε όλα τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και χωρίς την έγκριση του υπουργείου παιδείας να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών που θα προσελκύουν αλλοδαπούς φοιτητές. Τα ιδρύματα αυτά έχοντας τα παραδείγματα από όμοια τους που έχουν ήδη δημιουργηθεί σε κάποιες σχολές ξέρουμε ακριβώς με τι καθεστώς και με τι όρους λειτουργούν με δίδακτρα κτλ και σκοπό έχουν να κάνουν πιο εύκολο το δρόμο για την εμπέδωση και εν τέλει την καθιέρωση των όρων αυτών σε όλα τα ιδρύματα και σε όλα τα προγράμματα σπουδών. Ακόμη θα προστεθεί και το ακαδημαικό κριτήριο, ανάμεσα στα υπόλοιπα κριτήρια, για τις μεταγγραφές των φοιτητών σε μια προσπάθεια του συστήματος από τη μία να διώξει κόσμο -και μάλιστα κόσμο που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά- από την εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη με αυτόν τον τρόπο ενισχύει την «αριστεία» σαν μέσο για αυτή την απομάκρυνση, μόνο που δε γίνεται λόγος για τις προυποθέσεις που χρειάζονται για να γράψει κανείς άριστα.

Θεωρούμε πως η κατάθεση του πολυνομοσχεδίου αποτελεί απαράδεκτη κλιμάκωση της επίθεσης και διαμορφώνει ένα ασφυκτικό περιβάλλον στα σχολεία, το οποίο θα υψώσει ακόμα μεγαλύτερους και ακόμα περισσότερους ταξικούς φραγμόυς. ’Ολο αυτό επιλέγει, προφανώς καθόλου τυχαία, να το περάσει σε περίοδο καραντίνας γρήγορα- γρήγορα και χωρίς να «ανοίξει ρουθούνι». Να μην περάσει! Γονείς, μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί με κάθε τρόπο να καταγγείλουμε τον πραξικοπηματικό χαρακτήρα της κατάθεσης και ψήφισης του πολυνομοσχεδίου καθώς και τις ίδιες τις διατάξεις του!

http://www.agonistikeskiniseis.org/

Δεν υπάρχουν σχόλια: