17 Μαΐου 2020

Με αφορμή τη δημοσίευση του ΦΕΚ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Αποκαλύπτεται από την περιγραφή της διαδικασίας ότι αυτό που τους ενδιαφέρει είναι η παγίωση της «εκπαίδευσης» από απόσταση και όχι βέβαια το μαθησιακό αποτέλεσμα, όπως έχουν γράψει οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών.

Ενδεικτικά:

«Ο εκπαιδευτικός καλείται να εγκρίνει την είσοδο κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά. Καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος, εκπαιδευτικός και μαθητής/τρια έχουν τη δυνατότητα να απενεργοποιούν και να επανενεργοποιούν την μετάδοση του ήχου ή/και της εικόνας τους. Ο εκπαιδευτικός έχει, κατά την κρίση του, τη δυνατότητα διακοπής μετάδοσης ήχου (σίγαση) από μαθητή/τρια, ή /και αποβολής του από την ψηφιακή τάξη. Στην τελευταία περίπτωση, είναι δυνατή η εκ νέου συμμετοχή του μαθητή/τρια στην ψηφιακή τάξη, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού. Για τον σκοπό αυτό, απαιτείται ο εκπαιδευτικός να εγκρίνει σχετικό αίτημα του μαθητή/τριας εκ νέου.»

«Ειδικά για την περίπτωση της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, ως αυτή ορίζεται στην περίπτωσης β της παραγράφου 1, η ζωντανή μετάδοση αφορά μόνο το μέρος της διδακτικής ώρας που αφιερώνεται στην παράδοση μαθήματος. Η ζωντανή μετάδοση δεν αφορά μέρος της διδακτικής ώρας που σχετίζεται με τυχόν εξέταση μαθητών/τριών.»

Συμπέρασμα 1ο: Με τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος θα γίνει προχώρημα της ύλης. Αλλιώς τι παραδίδει ο καθηγητής; Και η ύλη των πανελλαδικών που δεν έχει διδαχτεί ολόκληρη σε κάποια σχολεία με ευθύνη του υπουργείου, έτσι θα προχωρήσει για να λένε ότι έγινε.

Συμπέρασμα 2ο: ‘Όταν ο καθηγητής παραδίδει μάθημα, μονολογεί και δεν επικοινωνεί με τους μαθητές, ώστε να συνδέσει το καινούριο μάθημα ή ακόμη και την επανάληψη με τα προηγούμενα ή ενδιάμεσα να ρωτήσει τους μαθητές τι κατάλαβαν.

Συμπέρασμα 3ο: Πόση διάρκεια θα έχει το πραγματικό μάθημα; Ο καθηγητής –τρια, ο δάσκαλος-α μπαίνει στην τάξη παίρνει απουσίες, επικοινωνεί με τους μαθητές και αρχίζει να συνδέεται με τους εκτός τάξης μαθητές. Αν είναι ένας μπορεί να είναι τυχερός. Αν είναι 5 ή παραπάνω; Αν πέφτει το δίκτυο; Ο μαθητής από το σπίτι θα ρωτάει; Οι μαθητές του δημοτικού θα είναι μόνοι τους στο σπίτι, θα ρωτάνε ή ότι κατάλαβαν, κατάλαβαν. Αν ένας μαθητής της τάξης θέλει να ρωτήσει κάτι την ώρα της σύνδεσης επιτρέπεται; Δηλαδή για ένα τέταρτο της ώρας περίπου σύνδεσης (όχι μάθημα) με τους μαθητές από το σπίτι, επιδιώκουν να κατοχυρώσουν την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» .

Γ.Θ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: